22 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Distrugeri masive și răniți după atacul rusesc de lângă Galați
Distrugeri masive și răniți după atacul rusesc de lângă Galați

Atac cu drone rusești asupra portului Reni, la 22 de km de Galați. Armatorii spun că și-au atins țintele 15 drone „Shahed”, în urma cărora clădirea filialei Reniy a SE „AMPU” a fost avariată, turnul pilot al RF al SE „AMPU” a fost aproape complet distrus, 3 depozite ale SRL „Trans Expo” (3,5 mii tone cereale), depozite goale de containere de benzină din SE „AMPU”, depozite goale de stocuri de benzină din SE „4” SRL, produse și conducte eum (LLC „ Odesnaftoprodukt”), o macara portal cu o capacitate de încărcare de 200 de tone, precum și containere și containere pentru depozitarea uleiului vegetal (Ukrchem LLC) au fost avariate.

Arderea depozitelor goale și a atelierelor portuare a fost eliminată. S-a mai consemnat că au fost lovite stația de pompare și containerele (fără să ia foc) din terminalul Reni Oil SRL (deținut de Kernel Group), în timp ce personalul companiei a încercat să oprească scurgerea de ulei (se scursese deja aproximativ 300 de tone).

Sase persoane rănite (dispeceri portuari și șoferi) cu leziuni de schij au fost transportate la spital. Nu avem informații că ar exista morți.

De remarcat că zona atacată nu este acoperită de apărare antiaeriană, încercările de doborare a dronelor cu arme de calibru mic nu au avut succes.

Deocamdată 6 nave române au fugit din portul Reni și se află acum la adăpost în apele românești. "Dimineață, după atacul cu drone în portul Reni, conducătorii celor 6 nave au solicitat permisunea Căpitaniei Portului Galați de a veni la ancoraj la mila marină 74 mal drept ape naționale românești. Căpitania a fost de acord, cele 6 nave se află în siguranță", a precizat Vlăduț Brânză, Căpitania Portului Galați.

Este posbil ca astfel să se creeze o presiune suplimentară pe porturile Galați și Brăila în ceea ce privește cerealele. "Principalii operatori din porturile aflate în administratea companiei naționale, respectiv Portul Brăila și Galați, detin capacități de stocare și facilități de operare atât pentru încărcarea mărfurilor pe navele maritime, cât și fluviale, totodată, în Portul Galați există cale ferată cu ecartament larg și îngust care permite transbordarea directă a cerealelor. În danele în care se operează cereale avem adâncimi de 7,5 m comparativ egale cu cele de la bara Sulina, avem operatori care deja s-au pregătit pentru fluxul de cereale, dețin antrepozite vamale pentru tranzitul cerealelor, ceea ce putem spune că operațiunile vamale sunt ca și rezolvate", a explicat Marcela Costea, director Compania Națională Administrarea Porturilor Dunărene - APDM.

Nu există restricții de circulație pe Dunăre, Administrația Fluvială a Dunării de Jos confirmă că eliberează de mâine cu piloții către toate zonele de acostare din zonele românești, tocmai pentru a crea zone în care să se retragă în siguranță navele din porturile ucrainene dacă mai este cazul.


Articole înrudite