Cel puţin 40 de gălăţeni regretă amarnic că s-au bucurat când au primit un mesaj prin care erau anunţaţi că au câştigat la diverse promoţii sau concursuri şi tot ce trebuiau să facă era să trimită codurile de încărcare ale unor cartele prepay, să trimită direct bani în conturi pentru a plăti, zică-se, taxele necesare astfel încăt câştigul să ajungă la ei sau să plătească impozitele pe câştig. Toate au fost doar poveşti de adormit copii şi de scos bani de infractori plictisiţi de statul la răcoare. Unul dintre cei 40 de gălăţeni aflaţi în această situaţie este domnul Nicu Huzum, un gălăţean care a lăsat orgoliile la o parte şi care speră ca povestea lui să-i facă pe alţii să nu păţească ca el. „M-a sunat într-o zi la telefon cineva care mă lua cu ce mai faci şi aşa mai departe. Am întrebat cine e la telefon. Mi s-a răspuns «cum, nu ghiceşti?» şi m-a ţinut tot aşa până când am zis că e un nepot la care ţin, Nicu îi zice. Vocea de la capătul firului mi-a confirmat că da, Nicu e, şi mi-a cerut 5 cartele prepay, să îi trimit codurile. Am făcut. Peste alte câteva zile, la fel, aceeaşi poveste. Apoi iar, de data asta îmi cerea 600 de lei. Mi-am dat abia atunci seama că nu e în ordine ceva şi am verificat la nepotul meu acasă, care habar nu avea de toată povestea. Am pierdut aşa 250 de euro. Ştiu că banii nu-i recuperez, dar aş vrea să ştiu cine a făcut-o”, spunea Nicu Huzum, avertizând toţi gălăţenii să nu facă ca el.
Moduri de operare ale ţeparilor prin telefon
În ultima vreme, la Poliţia Municipiului Galaţi au fost înregistrate mai multe plângeri cu privire la înşelăciuni comise prin intermediul telefonului mobil. „Diferite persoane au fost sunate pe telefonul mobil, de către autori necunoscuţi, care le anunţau că sunt câştigătorii unor premii (telefoane mobile sau sume de bani, în lei sau în euro, ori minute gratuite. Aceştia se recomandă ca fiind reprezentanţi ai diferitelor firme şi le determină să le comunice datele de identitate (nume, adresa, seria şi numărul cărţii de identitate, codul numeric personal). Ulterior, părţile vătămate sunt convinse să efectueze, de pe telefonul mobil, operaţiuni de reîncărcare a mai multor cartele prepay pentru „validarea premiului”. În alte cazuri, părţile vătămate sunt contactate telefonic de către presupuşi operatori de telefonie mobilă, care sub pretextul oferirii de minute gratuite ori a remedierii unor erori în contul abonatului le determină să efectueze aceleaşi operaţiuni de reîncărcare a cartelelor prepay. Un alt mod de operare folosit de către autori este acela că părţile vătămate sunt apelate pe telefonul fix şi mobil, fără a se prezenta, solicitând părţilor vătămate să ghicească cine sunt, iar sub acest nume presupus de victime, le cer să cumpere cartele telefonice cu credit prepay şi apoi să le comunice codul de reîncărcare. De asemenea, se mai foloseşte pretextul câştigării unui premiu destul de mare în euro, prin mesaje scrise, iar când victimele contactează numerele de intrare în posesia premiului, sunt convinse şi îndrumate de autori să depună prin poştă sau Western Union sume de bani reprezentând taxe de curierat sau impozitul pe valoarea premiului. De menţionat faptul că numărul cărţii de identitate al posesorilor abonamentelor şi respectiv ultimele 6 cifre ale CNP al posesorilor de abonamente telefonice reprezintă codurile necesare efectuării reîncărcărilor electronice (transfer de credit) a cartelelor prepay de pe telefonul mobil”, a precizat cms. Ştefan Gohoreanu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Galaţi. Din cercetările efectuate până în prezent, autorii acestor fapte provin din rândul deţinuţilor din diferite penitenciare din ţară.
Moduri de operare ale ţeparilor prin telefon
În ultima vreme, la Poliţia Municipiului Galaţi au fost înregistrate mai multe plângeri cu privire la înşelăciuni comise prin intermediul telefonului mobil. „Diferite persoane au fost sunate pe telefonul mobil, de către autori necunoscuţi, care le anunţau că sunt câştigătorii unor premii (telefoane mobile sau sume de bani, în lei sau în euro, ori minute gratuite. Aceştia se recomandă ca fiind reprezentanţi ai diferitelor firme şi le determină să le comunice datele de identitate (nume, adresa, seria şi numărul cărţii de identitate, codul numeric personal). Ulterior, părţile vătămate sunt convinse să efectueze, de pe telefonul mobil, operaţiuni de reîncărcare a mai multor cartele prepay pentru „validarea premiului”. În alte cazuri, părţile vătămate sunt contactate telefonic de către presupuşi operatori de telefonie mobilă, care sub pretextul oferirii de minute gratuite ori a remedierii unor erori în contul abonatului le determină să efectueze aceleaşi operaţiuni de reîncărcare a cartelelor prepay. Un alt mod de operare folosit de către autori este acela că părţile vătămate sunt apelate pe telefonul fix şi mobil, fără a se prezenta, solicitând părţilor vătămate să ghicească cine sunt, iar sub acest nume presupus de victime, le cer să cumpere cartele telefonice cu credit prepay şi apoi să le comunice codul de reîncărcare. De asemenea, se mai foloseşte pretextul câştigării unui premiu destul de mare în euro, prin mesaje scrise, iar când victimele contactează numerele de intrare în posesia premiului, sunt convinse şi îndrumate de autori să depună prin poştă sau Western Union sume de bani reprezentând taxe de curierat sau impozitul pe valoarea premiului. De menţionat faptul că numărul cărţii de identitate al posesorilor abonamentelor şi respectiv ultimele 6 cifre ale CNP al posesorilor de abonamente telefonice reprezintă codurile necesare efectuării reîncărcărilor electronice (transfer de credit) a cartelelor prepay de pe telefonul mobil”, a precizat cms. Ştefan Gohoreanu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Galaţi. Din cercetările efectuate până în prezent, autorii acestor fapte provin din rândul deţinuţilor din diferite penitenciare din ţară.