29 MARTIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Barjele Navrom Galaţi angrenate într-o operaţiune în premieră în România
Barjele Navrom Galaţi angrenate într-o operaţiune în premieră în România

TTS (Transport Trade Services) şi COMVEX derulează, în aceste zile, o operaţiune portuară în premieră pentru portul Constanţa. Caracterizată prin reducerea timpului de staţionare a navei maritime la dană, operaţiunea are ca efect creşterea ritmului de afluire a mărfurilor prin port.
Este vorba despre încărcarea în regim combinat - la dană şi, apoi, la unul din cele două terminale de geamanduri ale TTS prin transbord direct, a unei nave din clasa Capesize, care urmează să preia 170.000 tone minereu depozitat în terminalul Comvex.
În prima fază, nava acostată la dana Comvex a încărcat 110.000 tone marfă dinspre ambele borduri simultan: direct din stoc cu echipamentele Comvex, şi, la celălalt bord, în transbord direct din barje cu macarale plutitoare TTS. Nava a ancorat apoi la unul din terminalele de geamanduri ale TTS din rada interioară a portului Constanţa, unde a urmat încărcarea a încă 60.000 tone marfă, în transbord direct barjă - navă.
Această navă este prima operată la terminalul de geamanduri nr. 2 al TTS, de la reabilitarea şi operaţionalizarea acestuia în septembrie 2022. Trei companii din Grupul TTS sunt angrenate în operaţiune: TTS Operator realizează transbordarea directă din barje în navă utilizând macaralele proprietate TTS, în timp ce marfa este transportată la navă utilizând barjele CNFR Navrom Galaţi.
Navele din clasa Capesize sunt cele mai mari nave maritime - putând ajunge până la capacităţi brute de încărcare de 400.000 tone. Numele clasei - "Capesize", vine de la faptul că aceste nave sunt nevoite să ocolească continentul sud-american pe la Capul Horn în voiajele lor transoceanice, fiind prea mari pentru a tranzita canalul Panama.
În paralel, activitatea de transbordare cereale din Ucraina la terminalul de geamanduri nr. 1 al TTS se desfăşoară în flux continuu. În zilele următoare cea de-a şasea navă - avizată deja pentru intrarea în port, urmează să ancoreze la terminalul TTS pentru încărcarea a 33.000 tone de porumb.
Grupul TTS şi COMVEX colaborează de peste 25 de ani în organizarea logistică a fluxurilor de materii prime, această operaţiune fiind încă un exemplu al modului în care împreună dezvoltăm soluţii de transbord inovatoare având ca obiectiv creşterea volumelor de marfă care tranzitează Portul Constanţa.
Grupul TTS este lider pe piaţa serviciilor logistice integrate şi transport pe ape interioare de mărfuri solide vrac - materii prime minerale, produse agricole şi produse chimice, din bazinul Dunării. Grupul operează cea mai mare flotă fluvială din bazinul dunărean, formată din unităţi fluviale cu o capacitate de peste 800 mii tone, şi deţine capacităţi de operare portuară - terminale proprii şi 8 macarale plutitoare, în Portul Constanţa, Portul Galaţi şi în alte 6 porturi fluviale dunărene.
COMVEX S.A. este lider pe piaţă, specializat în manipularea, depozitarea şi transbordarea materiilor prime solide vrac - minereuri de fier, cărbuni, cocs, bauxită, operând cel mai mare terminal specializat în din arealul Mării Negre, cu o suprafaţă de 70 hectare în sudul Portului Constanţa.
Cu un front de descărcare la cheul maritim format din 5 dane cu o lungime totală de 1.400 m şi adâncime a apei cuprinsă între 10,8 şi 18,5 m, terminalul COMVEX este singurul terminal pentru operarea mărfurilor solide vrac din arealul Mării Negre ce are posibilitatea de a acosta nave din clasa Capesize. De asemenea, terminalul beneficiază de o bună poziţie geografică având acces la reţeaua de căi navigabile ce include Dunărea.


Articole înrudite