Aveţi un şef care tună şi fulgeră în fiecare zi şi din cauza căruia sunteţi stresat şi nu reuşiţi să ieşiţi din această stare? Singura soluţie este demisia. O plângere la Inspectoratul Teritorial de Muncă nu vă poate scoate de sub despotismul şefului pentru că nu există o metodologie prin care se poate constata că şeful vă terorizează. "Nu avem încă metodele prin care să putem verifica dacă angajaţii sunt stresaţi când ajung la muncă. Oamenii sunt stresaţi şi acasă, au probleme şi nu cred că se poate separa stresul de la muncă de cel de acasă" spune inspectorul şef al ITM, Ionel Petrea.
Tensiunea şi stresul la locul de muncă afectează grav tot mai mulţi angajaţi, care nu mai sunt capabili să răspundă cererilor job-ului. Probleme de la muncă sunt luate şi acasă iar acest lucru duce la perturbarea vieţii familiale, deci la dezechilibru pe toate planurile.
Nemulţumirile de la locul de muncă încep cu volumul mare de lucru, tot mai frecvent, din cauza reducerilor de personal şi distribuirii atribuţiilor unui număr limitat de angajaţi. Lanţul tensiunilor continuă cu incertitidinea angajatului, care nu ştie exact ce presupune fişa zilnică de lucru. „Foarte mulţi angajaţi nu ştiu concret care sunt atribuţiile pe care trebuie să le îndeplinească. Ajung la psiholog acuzând nesiguranţă în forţele proprii şi în capacităţile intelectuale. Iar asta din cauza unei comunicări deficitare între diferitele compartimente din interiorul unei companii" explică un specialist în domeniul psihologiei.
O altă cauză din pricina căreia creşte stresul la muncă este şeful, care prin natura jobului trebuie să îi motiveze pe angajaţi să fie productivi. „Asta nu înseamnă că domnul sau doamna care se află la conducerea companiei trebuie să ţipe, să sancţioneze, să manipuleze psihic angajaţii. Din contră, pentru a creşte productivitatea în firmă, managerul trebuie să adopte un stil calm dar autoritar, să stabilească punţi eficiente de comunicare cu angajaţii şi să fie transparent în ceea ce priveşte aşteptările şi cerinţele", mai explică psihologul. Specialiştii mai recomandă ca în timpul serviciului angajatul să facă mai multe pauze pentru a-şi încărca bateriile. Ideal ar fi un loc special amenajat pentru relaxare în interiorul companiei.