Cei 2.000 de specialişti angajaţi în perioada stării de alertă declarată în contextul pandemiei COVID-19 în direcţiile de sănătate publică şi în serviciile de ambulanţă vor putea fi menţinuţi în sistemul de sănătate.
Prin Hotărârea de Guvern aprobată astăzi, 11 aprilie 2022, a fost stabilit cadrul legal pentru organizarea examenelor în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată pentru personalul angajat pe perioada stării de alertă pe cele 2.000 de posturi aprobate pentru personalul contractual din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi al serviciilor de ambulanţă judeţene şi Serviciului de Ambulanţă Bucureşti – Ilfov.
De asemenea, documentul aduce o serie de modificări ale structurii organizatorice în vederea eficientizării activităţii şi a creşterii capacităţii administrative a Ministerului Sănătăţii.
În cadrul ministerului se va înfiinţa o structură de specialitate în vederea implementării reformelor şi de monitorizare a stadiului de îndeplinire a ţintelor şi jaloanelor cu privire la Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, mecanism prin care România poate accesa fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de Redresare şi Rezilienţă.