Este inima ta sănătoasă? Recomandat

Vineri, 02 Septembrie 2022 12:48
Publicat în Sanatate
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Una dintre cheile spre o inimă sănătoasă este o dietă variată și echilibrată. Dacă mănânci fructe, legume, cereale integrale, leguminoase, carne slabă, pește, fructe de mare și îți limitezi aportul de alimente prăjite și procesate, alcool, sare, zaharuri, carne roșie sau procesată și băuturi dulci, ești pe drumul cel bun!

De asemenea, amintiți-vă să consumați porții rezonabile, în conformitate cu activitatea dvs. fizică. În plus, trebuie să fii activ! În fiecare săptămână, trebuie să efectuați 150 de minute de activitate moderată (Fitness, Pilates, dar și dans sau grădinărit), sau 75 de minute de activitate intensă (alergare sau înot, de exemplu). La această practică, trebuie adăugat mersul, în fiecare zi.

Fumatul este un mare dușman pentru pentru inima ta. Renunțarea la fumat vă protejează sănătatea cardiovasculară: la un an de la renunțare, riscul de boli de inimă se reduce la jumătate.

Somnul de calitate este esențial pentru o bună sănătate cardiovasculară. Ca adult, se recomandă să dormi între șapte și nouă ore pe noapte. Un somn bun ajută la repararea celulelor, țesuturilor și vaselor de sânge, întărește sistemul imunitar și reduce riscul de boli cronice.

Greutatea este, de asemenea, un bun indicator al sănătății inimii. Medicii recomandă un indice de masă corporală (IMC) de aproximativ 25. Pentru a obține și a menține o greutate bună, faceți mișcare, mâncați o dietă echilibrată și luați în considerare reducerea dimensiunii porțiilor.

Colesterolul este direct legat de sănătatea cardiovasculară: prin acumularea sub formă de plăci în artere, este un factor de risc pentru boli de inimă și accident vascular cerebral. Colesterolul „bun”, sau colesterolul HDL, captează excesul de colesterol și îl duce la ficat pentru a fi eliminat. În general se recomandă să ai un nivel al colesterolului total sub 2 g/L și un nivel al colesterolului HDL „bun” peste 0,4 g/L.

A avea prea mult zahăr în sânge favorizează apariția diabetului, care crește riscul de boli cardiovasculare. Monitorizați-vă glicemia făcându-vă un test de sânge: pe stomacul gol, aceasta trebuie să fie mai mică de 1,1 g/L. După vârsta de 60 de ani, glicemia normală este între 0,90 și 1,26 g/L.

Tensiunea arterială este un marker al sănătății cardiovasculare bune. Hipertensiunea arterială este de monitorizat  pentru că favorizează apariția infarctului, accidentelor vasculare cerebrale sau chiar a bolilor cronice ale vaselor de sânge. Medicii recomandă, în general, să fie tensiunea arterială în jur de 120/80 mm Hg, denumite în mod obișnuit „12 cu 8”.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu