Conform unui nou studiu, studenţii îşi petrec în medie doar 18% din timpul în care se află într-o bibliotecă pentru a citi, restul timpului fiind ocupat în mod cât se poate de variat cu navigarea pe internet, postarea pe Facebook sau chiar cu trasul unui pui de somn, conform Daily Mail.
Studiul a fost realizat de sociologii Lawrence T Paretta şi Amy Catalano pe comportamentul din biblioteci în cazul a 730 de studenţi din două universităţi din Long Island, New York, şi a fost publicat în The Reference Librarian.
În timp ce activitatea pentru care s-au inventat bibliotecile reprezintă 18,8% din timpul petrecut de studenţii newyorkezi în bibliotecă, activitatea pe site-urile de socializare, aşa cum este Facebook, reprezintă nu mai puţin de 11,4% din timpul petrecut în bibliotecă.
Studenţii îşi petrec în medie 9,3% din acest timp vizitând şi alte site-uri cu conţinut non-educaţional sau site-uri legate de jocuri. Doar 4,9% din timpul studenţilor a fost folosit pentru a urmări site-uri cu conţinut educaţional, iar 5,9% a fost folosit pentru a citi materiale online ale bibliotecii. În 4,1% din timp studenţii trimiteau mesaje SMS.
Aproximativ 2,6% din timpul alocat bibliotecii a fost folosit pentru a citi site-uri de ştiri, 2,1% pentru Youtube, iar 0,7% pentru a trage un pui de somn.
Studiul în colectiv pentru realizarea unor proiecte educaţionale comune reprezenta doar 5,6% din timpul petrecut de studenţi în bibliotecă. Restul timpului este împărţit între activităţi de cumpărături online, vizualizarea unor filme sau pentru jocuri.
Acest studiu a fost realizat într-un interval de timp de câteva săptămâni, în toamna anului 2011.