Elevii claselor I-IV vor avea o oră de lectură distinctă. "Ştiţi bine, la testele validate internaţional avem date care nu sunt foarte bune în ceea ce priveşte competenţele de lectură şi analfabetismul funcţional, reprezentat de copii care ştiu să citească, dar au dificultăţi în reproducerea a ceea ce citesc. Prin aceste măsuri impunem o intervenţie imediată şi unitară la nivelul întregului sistem şi având beneficiari toţi elevii din clasele I-VIII. Concret, la clasele I-IV se introduce ora de lectură distinctă în orar, cu activităţi specifice elevilor de clasa I şi a II-a. Pentru clasele V-VIII în cadrul orelor de limba română sunt alocate minim două secvenţe în structura lecţiei pentru alfabetizare în înţelegerea textului. De asemenea, un lucru nou şi foarte important, în cadrul tuturor ariilor curriculare se vor introduce din acest an secvenţe care vor duce la alfabetizare în înţelegerea textului specific ariei curriculare respective. Ce înseamnă acest lucru: în cadrul orelor de matematică, fizică, ştiinţe naturale, istorie, geografie, se vor introduce secvenţe care le vor permite elevilor să-şi însuşească vocabularul şi modalităţile de exprimare specifice respectivelor arii curiculare", a precizat Daniel Funeriu.