Şcoala trebuie să fie pentru elevi un adevărat punct de atracţie, locul unde pot fi descoperite cele mai adânci taine ale cunoaşterii, dar şi locul unde pot fi legate cele mai trainice prietenii, clădite în momente deosebite şi locuri deosebite. Tocmai pentru a păstra această legătură deosebită între elevi şi şcoală, cadrele didactice de la Şcoala nr.10 „Dimitrie Sturdza” au prezentat elevilor o altă faţă a orelor de curs, mult mai atractivă şi interactivă în acelaşi timp. Astfel, pe data de 22 octombrie, elevii claselor a III-a au participat la o excursie tematică pe traseul Tecuci-Buzău, alternativă la demersurile didactice, unde au avut loc lecţii de cunoşterea mediului, de geografie, de lucru manual, de desen, dar şi de muzică. Elevii au fost împărţiţi pe grupe: biologii au cules materiale din natură, geologii au adunat roci şi probe de sol, au fost făcute fotografii ce au imortalizat obiectivele turistice, printre care pot fi enumerate: vulcanii noroioşi, mănăstirea Ciolanu, sculpturile din tabăra de sculptură Măgura, monumentul lui Grigore Monteoru, Staţiunea Sărata Monteoru. Scriitorii au realizat compuneri, grupa de jurnalişti a luat interviuri, ecologiştii au adunat materiale refolosibile şi materiale din natură - ghinde, frunze, flori, iar creatorii au realizat sub îndrumarea învăţătoarelor Florentina Mocanu Golea, Elena Neamţu şi Simona Vasilie cele 4 anotimpuri, lucrare care a străjuit intrarea în şcoală pe 26 octombrie, de ziua şcolii. Referitor la această nouă metodă de lucru cu elevii, înv. Florentina Mocanu Golea a precizat: „Ne-am propus să organizăm frecvent excursii şi drumeţii, astfel încât elevii noştri, chiar dacă sunt doar în clasele primare, să poată acumula un bagaj de cunoştinţe bogat, nu doar din teorie, ci luând contact direct cu natura. În acest mod informaţia rămâne adânc întipărită, iar orele sunt mult mai relaxate şi mai plăcute, fiind o adevărată atracţie pentru elevi. Într-o singură drumeţie reuşim să acumulăm informaţii din mai multe categorii, facem în paralel ore de cunoaşterea mediului, desen, muzică, geografie, limba română. Având în vedere impactul deosebit de puternic asupra copiilor, vom mai continua astfel de lecţii, atât cât timpul ne va fi favorabil.”