Facebook a anunţat lansarea unui motor de căutare, care nu va pune totuşi imediat în umbră gigantul din acest sector, Google, deoarece se va limita la conţinutul publicat pe reţeaua de socializare, relatează AFP.
"Considerăm Facebook ca fiind o mare bază de date sociale" şi, "ca în cazul oricărei baze de date, trebuie să putem face căutări în interiorul ei", a explicat fondatorul şi preşedintele director general al companiei, Mark Zuckerberg, în cadrul unui eveniment de la campusul grupului din Menlo Park, în California.
Noua funcţie, denumită Graph Search, se va limita la căutări prin conţinutul reţelei sociale şi nu pe internet în general, aşa cum fac motoare de tradiţionale precum Google. Spre exemplu, ea permite utilizatorilor să găsească muzica sau filmele care sunt pe placul „prietenilor” lor.
Noua funcţie va integra, de asemenea, rezultatele Bing, motorul de căutare al Microsoft, Facebook întărindu-şi astfel cooperarea existentă cu grupul informatic.
"Nu consider neapărat că va veni multă lume pe Facebook pentru a face căutări pe internet datorită acestui (instrument), dar este un extrem de bun motor de căutare", a comentat Zuckerberg, în vârstă de 28 de ani.
Reţeaua de socializare, deseori acuzată că nu protejează datele private ale membrilor săi, a dat asigurări că noua funcţie va respecta criteriile de confidenţialitate ale acestora.
Zuckerberg a recunoscut că aceasta va fi principala dificultate, însă a explicat că utilizatorului care va lansa căutarea nu i se vor propune decât materiale pe care autorii lor au acceptat să le împărtăşească cu el.
"Când oamenii împărtăşesc ceva pe Facebook, vrem să le oferim posibilitatea să-şi schimbe mai târziu criteriile de confidenţialitate şi să retragă lucruri. Aceasta cere o updatare incredibil de rapidă", a notat el, dezvăluind că acest aspect a jucat un rol important în alegerea Bing ca partener, şi nu a Google.
Funcţia de căutare lansată marţi este o versiune limitată, 'beta', care, într-o primă fază, va fi disponibilă doar în engleză şi nu va înregistra decât o parte a materialelor de pe site. Aceasta este o variantă de probă, pentru doar sute de mii de utilizatori din totalul de peste un miliard.
"La prima vedere, această funcţie de căutare a Facebook este puţin susceptibilă de a produce daune Google, aşa cum s-a speculat", a declarat Jeff Kagan, analist specializat în sector tehnologic, care a vorbit totuşi despre un 'avertisment' al Facebook la adresa gigantului internet.
"Dacă va fi bine făcut, (noul instrument) va putea conduce la un noul val de creştere pentru Facebook", aducându-i beneficii în special în privinţa publicităţii, a estimat el.
Nate Elliott, analist al cabinetului de căutare Forrester, a subliniat la rândul său că iniţiativa ar putea relansa angajamentul membrilor Facebook, al căror „coşmar” este să aibă utilizatori tot mai puţin activi.