10 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Ministerul Sănătăţii a anunţat ieri că a simplificat modul de eliberare a documentelor necesare activităţii personalului medical. Pe scurt, de pe data de  la 1 septembrie 2010, documentele care se eliberau numai la sediul Ministerului Sănătăţii, cum ar fi de exemplu certificatele de conformitate, cele care atestă obţinerea titlului de medic/medic dentist/farmacist specialist sau primar, adeverinţele de abilităţi dobândite etc, vor fi eliberate de către direcţiile de sănătate publică. Tot aici se vor depune şi actele necesare eliberării acestor documente. „Această decizie este una binevenită pentru medicii şi asistenţii ori farmaciştii care trebuiau să bată nu unul, ci chiar mai multe drumuri până la Bucureşti, la Ministerul Sănătăţii, pentru documente care de acum înainte se vor elibera de la direcţia locală de sănătate publică. Sperăm numai să facem faţă cu personalul care ne va mai rămâne după restructurare”, a precizat directorul Direcţiei de Sănătate Publică Galaţi, dr. Valentin Boldea. Datele preluate în teritoriu vor ajunge la Bucureşti cu poşta militară şi în termen de 30 zile lucrătoare de la înregistrarea la Ministerul Sănătăţii, se vor emite certificatele solicitate şi se vor comunica documentele direcţiilor de sănătate publică. Documentele emise de Ministerul Sănătăţii se vor înregistra în registre speciale la direcţiile de sănătate publică şi se vor elibera titularilor sau împuterniciţilor acestora pe bază de semnătură. În cazul în care dosarele cu documente se transmit incomplete, Ministerul Sănătăţii va propune sancţionarea persoanelor vinovate, persoanele responsabile la nivelul direcţiei de sănătate publică şi a directorului executiv, cu diminuarea drepturilor salariale cu 5 - 20% pe o perioadă de până la 3 luni.


Articole înrudite