Noi restricţii de circulaţie pentru şoferii care traversează podul peste Dunăre de la Brăila au fost impuse începând de săptămâna trecută. Restricuţiile vin ca urmare a începerii lucrărilor la cea de-a cincea asfaltare făcută de constructor în cei 2 ani de la inaugurarea podului.
Ultima asfaltare a podului a fost făcută în luna octombrie 2024, când a fost folosită o nouă reţetă de mixturi bituminoase, pentru calea 2 de rulare. Pentru că noua mixtură s-a comportat bine peste iarnă, constructorul a început acum să reasfalteze şi restul podului.
„Începând de luni, 14 aprilie, se asfaltează şi calea 1 de rulare a Podului peste Dunăre, cu aceeaşi formulă asfaltică nouă, care a fost folosită, în octombrie anul trecut, pe calea 2 de rulare, care este cea mai circulată. S-a dorit să se vadă cum se comportă noua formulă asfaltică peste iarnă şi s-a comportat bine. Este o formulă mai dură, spun ei, iar riscul să se fisureze ar fi fost mai mare iarna, când temperaturile sunt scăzute, decât vara, pe temperaturi înalte”, a declarat, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu.
Pentru efectuarea lucrărilor de reasfaltare pe podul suspendat peste Dunăre, traficul va fi deviat pe calea 2 de rulare, până pe data de 3 iunie 2025.
Deşi circulaţia pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, lucrarea nu a fost recepţionată de autorităţile române până când constructorul nu va remedia toate problemele.