În perioada pandemiei, lumea s-a mutat în mediul online, iar în România reţeaua de socializare Facebook este în topul preferinţelor. Însă banii sunt prioritari pentru gigantul reţelelor de socializare, astfel că utilizatorii sunt agresaţi de postările sponsorizate ale partidelor rămase într-o continuă campanie electorală încă de anul trecut, de la alegerile europarlamentare şi prezidenţiale.
Cât au cheltuit filialele gălăţene ale principalelor partide, în ultimul an de zile, pentru a sponsoriza postările de pe paginile lor de Facebook? Unele partide au dat bani grei!
În perioada martie 2019 - 31 mai 2020, pe ultimul loc la cheltuit bani pe sponsorizat postări se află pagina PLUS Galaţi cu mai puţin de 100 de lei. În ordine crescătoare în funcţie de suma chletuită, urmează pagina ALDE Galaţi cu 335 lei, PMP Galaţi cu 543 lei şi Pro România cu 684 lei.
Ceva mai mult a cheltuit USR Galaţi, care pe parcursul perioadei menţionate mai sus a cheltuit 5.717 lei, din care 5.627 lei au fost plătiţi de la ”centru”. Pe locul doi se află PNL Galaţi cu suma de 10.070 lei. Din această sumă 587 lei au fost plătiţi personal de secretarul de stat Andra Costache, 5.381 lei de la nivelul central al PNL şi 150 lei de la alţii.
Însă campionul absolut la cheltuit bani pe Facebook este PSD Galaţi care, în perioada martie 2019 - 31 mai 2020, a cheltuit pentru sponsorizările postărilor impresionanta sumă de 68.809 lei (vezi Galeria de imagini ↓).
La o scurtă analiză a paginilor acestor partide, se poate observa cu uşurinţă că aceşti bani s-au cam dus pe apa sâmbetei sau mai bine spus, în buzunarul lui Zuckerberg, iar speculaţii despre ce se putea face cu aceşti bani ar fi nenumărate.