21 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Lilian Scripnic (AUR Galaţi): Haosul din transportul aerian, consecinţa măsurilor luate în pandemie
Lilian Scripnic (AUR Galaţi): Haosul din transportul aerian, consecinţa măsurilor luate în pandemie

Deputatul AUR Galaţi, Lilian Scripnic, transmite prin intermediul unui comunicat de presă că "în această perioadă se manifestă cu intensitate consecinţele măsurilor aberante luate în cei doi ani de pandemie de către guvernele din întreaga lume".
Potrivit acestuia, perioadele de restricţii de circulaţie mai mult sau mai puţin severe, precum şi constrângerile de mobilitate impuse de deţinerea sau nu a certificatului de vaccinare au avut un impact serios asupra economiei globale. Majoritatea sectoarelor din economie au făcut ajustări considerabile în aceea ce priveşte activitatea lor şi schema de personal.
"Un domeniu puternic afectat este cel al transporturilor aeriene. În perioada pandemiei aeroporturile şi companiile aeriene au fost nevoite să trimită angajaţii în şomaj. Acum, când traficul aerian s-a intensificat, se constată un foarte mare deficit de personal şi incapacitatea de a gestiona fluxul de călători. Aşa cum se întâmplă în întreaga Europă, şi pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă sunt mari dificultăţi în gestionarea zborurilor. Sunt cozi peste tot: la zona de check-in, la controlul de securitate, la punctele de control al paşapoartelor, la bagaje etc. La acest haos generat de lipsa de angajaţi ai aeroportului contribuie şi companiile aeriene prin practicile lor neloiale. Faptul că nu se pot face angajări de pe o zi pe alta este de înţeles, dar este inacceptabil felul în care acestea îşi tratează clienţii. Sunt cazuri în care se anunţă amânarea sau anularea unui zbor în ultimul moment, când oamenii sunt deja în aeroport. De multe ori ei pur şi simplu rămân blocaţi în Aeroport, fără a li se pune la dispoziţie hrană, apă şi cazare. Este de neînţeles cum se poate întâmpla aşa ceva în era comunicării, în era reţelelor de socializare şi a email-ului. Clienţii companiilor aeriene sunt grav afectaţi, indiferent de raţiunile pentru care călătoresc: în scop turistic, profesional, de afaceri sau medical. Evident că acest haos va genera creşteri de preţuri la biletele de avion şi, din păcate, aceste grave erori de managament vor fi suportate de călători", precizează deputatul AUR Galaţi.
Lilian Scripnic consideră că "Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului are datoria de a cere explicaţii companiilor aeriene în legătură cu prejudiciile aduse călătorilor şi de a lua măsuri pentru sancţionarea lor, iar Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, în calitate de operator aeroport şi de instituţie care funcţionează sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, trebuie să ne prezinte de urgenţă un plan de rezolvare a acestor grave probleme din transportul aerian".


Articole înrudite