Printr-o declaraţie politică, deputatul AUR Lilian Scripnic a cerut actualilor guvernanţi ca, odată cu redeschiderea şcolilor, să se urmărească nu doar recuperarea materiei pierdute, ci şi a sănătăţii psihice şi morale a copiilor.
„Copiii din România au revenit, după 11 luni de experimente eşuate de educaţie pe Internet, la şcoala faţă în faţă - singura şcoală care poate să existe. Ţara noastră a pierdut nejustificat aproape un an de formare a viitorilor specialişti, a viitorilor lideri, dar şi a caracterelor, a solidarităţii, a respectului faţă de valorile acestei naţiuni. De la apariţia pandemiei, niciun stat din Europa nu a pus lacătele pe şcoli un timp atât de îndelungat cum am făcut-o noi”, a declarat Lilian Scripnic.
În opinia acestuia, „redeschiderea şcolilor este, fără nicio îndoială, victoria AUR. Este unul dintre cele mai importante obiective pentru care noi am militat în campania electorală, despre care am vorbit la consultările de la Cotroceni, pe care l-am susţinut pe stradă, în mass-media şi în Parlament”.
Deputatul AUR a criticat modul în care autorităţile au pregătit momentul revenirii la şcoală. „Maniera în care actuala coaliţie de guvernare a înţeles să pregătească redeschiderea şcolilor a semănat confuzie, nedumerire şi indignare între actorii principali implicaţi în procesul educaţional - părinţi, elevi şi cadre didactice. Au existat divergenţe de opinii pe această temă între Ministerul Educaţiei, cel al Sănătăţii şi Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă. S-a dorit vaccinarea profesorilor înainte de revenirea la cursuri, dar nu există vaccinuri. Se doreşte testarea COVID-19 în şcoli cu teste antigen, dar nu există teste şi nici personal medical pentru administrarea acestora. În esenţă, testarea şi vaccinarea sunt acte medical opţionale care nu trebuie să aibă legătură cu buna desfăşurare a procesului educaţional”, a explicat Lilian Scripnic.
Acesta este de părere că, odată cu redeschiderea şcolilor, copiii trebuie să îşi redobândească abilităţile de a socializa şi empatiza, trebuie să se simtă parte a comunităţii şi a naţiunii de care aparţin. „În numele elevilor şi cadrelor didactice din cele 188 de unităţi de învăţământ preuniversitar din judeţul Galaţi, vă solicit să ne concentrăm, în următoarea perioadă, pe recuperarea celor mai preţioase valori pe care le-am pierdut în cele 11 luni fără şcoală. Şi nu mă refer doar la recuperarea materiei din programă, în condiţiile în care un număr copleşitor de elevi nu au avut acces la tablete şi Internet, iar educaţia online s-a dovedit a fi lipsită de eficienţă. Mă refer, în egală măsură, la sănătatea psihică şi morală a elevilor”, a mai spus deputatul AUR.
Pentru a sublinia miza pentru România şi pentru români a deciziilor legate de educaţie, Lilian Scripnic a încheiat declaraţia sa politică din Parlament cu un citat din Spiru Haret, fost ministru al Educaţiei, patriot, renumit pentru organizarea învăţământului românesc modern: „Cum arată astăzi şcoala, aşa va arăta mâine ţara”.