26 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App

Liberalii (de fapt doi foşti democrat-liberali, pentru că vechii liberali nu zic nimic) atrag atenţia asupra pericolului dereglării sistemului de transport prin scoaterea microbuzelor de pe străzile Galaţiului, precum şi creşterea şomajului prin pierderea a cira 500 de locuri de muncă asigurate de transportul public. “La sondajele privind problemele gălăţenilor, transportul nu figura, deci de ce să generăm o problem pe care nu o avem?”, a întrebat Doruleţ Resmeriţă, copreşedinte PNL Galaţi. Acesta a subliniat şi componenta de şomaj pe care o implică desfiinţarea transportatorilor privaţi, la care se vor adăuga şomerii generţi de Apaterm precum şi alţi şomeri proveniţi din instituţiile municipalităţii, situaţie care ne va plasa şi mai sus în topul naţional al şomajului, în prezent Galţiul situându-se pe poziţia a treia.

Colegul său, Nicuşor Ciumacenco, care nu este un susţinător al ideii de transport public cu microbuze, a subliniat totuşi câteva argumente pentru menţinerea transportatorilor publici: există trasee care nu vor putea fi acoperite fizic de către parcul auto al municipalităţii, opţiunea multor gălăţeni de a utiliza microbuzele, unii neavând altă soluţie de ajunge la serviciu decât microbuzele, cum e cazul navaliştilor de la Damen. În plus, „nu poţi să anunţi cu zece zile înainte de expirarea contractului că nu îl mai prelungeşti”, după cum a precizat Ciumacenco. În opinia acestuia, municipalitatea are la dispoziţie posibilitatea prelungirii cu încă doi ani a contractului actual, pentru ca ulterior să adopte o soluţie care să crească parcul auto al Transurb. Ciumacenco a mai adăugat: “Transurb are aproximativ 90 de mijloace de transport funcţionale, iar necesarul ar fi de aproximativ 200 de unităţi. (…) Toţi ne dorim un transport public civilizat, dar obligaţia administraţiei este aceea de a ţine cont de realităţile acestui moment, chiar dacă acest lucru înseamnă prezenţa operatorilor privaţi de transport în comun”. 


Articole înrudite