Vânzările totale de autovehicule au crescut în România, în 2014, cu 21,5% până la 100.336 unităţi, dintre care 82.809 unităţi au fost reprezentate de autoturisme (+20,5%), arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, prezentate, joi, într-o conferinţă de presă.
Potrivit statisticii, în anul 2014, producţia naţională de autovehicule a ajuns la 391.434 unităţi, cu 4,8% mai puţin faţă de datele din anul anterior. Din acest total, 338.593 de unităţi (86,5%) au fost produse de Dacia, marcă urmată de Ford (cu 52.829 unităţi, 13,5% din total) şi Roman Braşov (12 unităţi).
În 2014, în funcţie de model, cele mai mari volume le-au consemnat Dacia Duster (174.077 unităţi), Dacia Logan (77.427), Ford B-Max (52.829), Dacia Sandero (47.475) şi Dacia Logan MCV (42.614).
În ceea ce priveşte vânzările, cu un volum de 100.336 de autovehicule, anul trecut se consemnează o creştere de 21,5%. Pe categorii, autoturismele înregistrează o creştere de 20,5%, până la 82.809 unităţi, în timp ce la vehiculele comerciale saltul este de 26,1%.
Statistica APIA relevă faptul că, în funcţie de tipul de combustibil, o pondere de 56,5% aparţine motoarelor diesel, în creştere faţă de anul 2013, când raportul era de 53,7%. De asemenea, clasificarea în funcţie de ţara de provenienţă arată că 30% dintre autovehiculele vândute sunt din producţia autohtonă, 18% import Germania, 9,5% din Cehia, 9,4% din Spania şi 8% din Franţa.
La nivelul exporturilor, România consemnează un număr de 364.251 unităţi, în creştere cu 0,4% comparativ cu anul anterior. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (165.718 unităţi), urmat de Dacia Logan (66.436) şi Ford B-Max (52.824).
Pe plan european se remarcă o evoluţie pozitivă, principalele ţări europene înregistrând creşteri ce consolidează un trend ascendent. Practic, în ansamblu, în Uniune Europeană s-au înmatriculat cu 5,7% mai multe autoturisme decât în 2013, cele mai importante cifre fiind consemnate în Portugalia (34,8%), Irlanda (29,6%), Croaţia (22,3%) şi România (20,5%).
Conform APIA, în România vânzările sunt susţinute în continuare de persoanele juridice (73% din total). În interiorul acestei valori medii anuale este de remarcat faptul că ponderea achiziţiilor realizate de persoanele fizice a scăzut de la 41%, în luna mai, la 15%, în luna decembrie.