După accidentul feroviar de la Galaţi, în care a murit o persoană, conducerea societăţii de transport feroviar de călători a decis ca toate locomotivele din ţară, de tipul celei implicate în accident, să fie verficate amănunţit. Garniturile la care vor fi descoperite probleme tehnice vor fi retrase din circulaţie. Totodată, de luna viitoare, toţi mecanicii de tren urmează să fie reevaluaţi, notează digi24.ro.
Locomotiva implicată în accidentul feroviar din Galaţi avea o vechime de peste 30 de ani, dar era cu toate reviziile la zi. Ultima revizie tehnică a fost făcută cu două săptămâni în urmă. Ancheta preliminară la locul accidentului a arătat că nu a fost vorba despre o eroare umană şi că totul s-a întâmplat din cauza unei defecţiuni la sistemul de accelerare al locomotivei. Din acest motiv, reprezentanţii societăţii naţionale de transport feroviar de călători au decis că toate locomotivele de acest tip din ţară vor fi verificate. Această directivă a ajuns în regionalele din 7 judeţe şi din Bucureşti.
(Citește și Locomotiva morţii de la Galaţi nu e la primul incident)
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a cerut verificări şi măsuri urgente din partea CFR Călători, în urma accidentului feroviar produs sâmbătă în Gara Galaţi. „În urma incidentului din această seară din Gara Galaţi, până la clarificarea cauzelor producerii acestuia şi, având în vedere că este al doilea accident feroviar produs într-un timp foarte scurt, am decis următoarele: - să solicit CFR Călători să demareze urgent o verificare tehnică a materialului rulant feroviar aflat în uz. - de altfel, în urma incidentului de la Teleorman, am dispus reexaminarea tuturor mecanicilor de locomotivă începând cu luna aprilie. În calitate de ministru al Transporturilor al Infrastructurii consider că prioritatea CFR Călători este, în primul rând, siguranţa călătorilor”, a spus Sorin Grindeanu.
(Citește și Tragedia din Gara Galaţi: Şefa de tren ucisă în accident lucra de la 18 ani la CFR)
Directorul General al CFR Călători, Traian Preoteasa, a transmis duminică că îşi va asuma „acţiunea sau inacţiunea” oricărui angajat al companiei, constatată de către organele de cercetare, după accidentul produs sâmbătă seara în staţia Galaţi, dar nu şi „subfinanţarea cronică a sistemului feroviar” din ultimii 30 de ani.