22 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Locomotiva morţii de la Galaţi nu e la primul incident
Locomotiva morţii de la Galaţi nu e la primul incident

Victimele accidentului feroviar petrecut seara trecută în Gara Galaţi (foto ) sunt internate la Spitalul Judeţean Galaţi, cu diferite leziuni, dar în stare stabilă. În urma tragicului incident, în care şefa de tren (foto ) şi-a pierdut viaţa, poliţiştii au întocmit dosar penal, pentru mai multe infracţiuni.
„La data de 25 martie 2023, la ora ora 19:19, un vagon de călători etajat, care se afla garat la linia nr. 4 din Staţia CF Galaţi în aşteptarea formării garniturii trenului pentru ruta Galaţi - Mărăşeşti, a fost lovit frontal de locomotiva care urma să tracteze garnitura, condusă de mecanicul de serviciu, un bărbat cu vârsta de 49 ani, din municipiul Tecuci.
A rezultat deformarea vagonului în partea de impact şi deplasarea acestuia cu circa 80 metri. În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani, din comuna Piscu, judeţul Galaţi.
Ca urmare a coliziunii, atât mecanicul de locomotivă, cât şi cele trei persoane aflate în vagon au suferit leziuni, călătorul a rămas încarcerat, iar femeia a intrat în stop cardio respirator. După intervenţia echipelor de descarcerare de la ISU Galaţi şi acordarea primului ajutor, toate cele patru victime au fost transportate de către echipajele SMURD la UPU din cadrul Spitalului Judeţean Clinic de Urgenţă «Sf. Apostol Andrei» Galaţi. Din nefericire, din cauza leziunilor produse femeia a decedat.
S-a efectuat cercetarea la faţa locului de către poliţiştii din cadrul Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Galaţi, iar din verificările preliminare s-a stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h, iar din declaraţia mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc şi că a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat.
Celelalte trei persoane au rămas internate în spital, cu diferite leziuni, fiind în stare stabilă. Mecanicul şi conductorul de tren au fost testaţi cu aparatul alcootest DRAGER, rezultatele fiind negative.
La faţa locului s-au prezentat pentru efectuarea de verificări reprezentaţi ITM, AGIFER, Revizoratul Regionsl SC şi SRTFC Galaţi.
În cauză s-a întocmit dosar penal pentru infracţiunile de «distrugere sau semnalizare falsă», «ucidere din culpă» şi «vătămare corporală din culpă», cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurilor în care s-a produs acest tragic eveniment feroviar”, a transmis IPJ Galaţi.

Ce spune şeful CFR Călători

Directorul CFR Călători, Traian Preoteasa (foto ), a declarat că mecanicul de locomotivă a făcut chiar tot ce trebuia să facă.
„Vom analiza şi noi ce s-a întâmplat, pare a nu fi, nu are nicio legatură cu mecanicul de locomotivă, pare că a făcut tot ce trebuia, a fost o defecţiune, dar Comisia de anchetă va analiza, e şi Parchetul acum, după cum bine ştiţi a decedat şi şefa de tren. S-a vorbit cu mecanicul şi a declarat că a făcut tot ce putea să facă şi după butoanele pe care le vedem acţionate se pare că a făcut chiar tot ce trebuia să facă. Nu frânele au fost problema, ci acel gradulator, care nu a redus, ci a crescut viteza, a crescut viteza necontrolat. Se numeşte gradulator al locomotivei, un fel de cutie de viteze la maşină, echivalentul cutiei de viteze, care a cuplat şi a accelerat necomandat, mecanicul a încercat să frâneze. Dacă faceţi legătura cu evenimentul de la Roşiori (n.r. - accident feroviar petrecut în dimineaţa zilei de 13 martie 2023, în care două trenuri, unul de pasageri şi unul de marfă, s-au lovit; mai mulţi călători au fost răniţi), nu are nicio legatură. Din păcate este adevărat, nu există de 30 de ani achiziţie de locomotivă nouă. Dar această locomotivă a avut revizia făcută în martie 2022 şi verificarea făcută înainte de curse dimineaţa. A mai avut o cursă la Ploieşti şi acum urma să plece spre Mărăşeşti - Buzău”, a precizat Traian Preoteasa.
Locomotiva implicată în accident a mai avut în 2013 un eveniment, când a lovit o maşină pe calea ferată.

Despre tragedia de aseară, Monitorul de Galaţi a relatat în următoarele articole:
- Ea este femeia controlor care şi-a pierdut viaţa în accidentul feroviar de la Galaţi
- Accident feroviar grav în Gara Galaţi (UPDATE)


Articole înrudite