Peste 40 de trenuri suplimentare sunt puse, începând de joia trecută, la dispoziţia călătorilor care doresc să îşi petreacă vacanţele pe litoralul românesc şi în Delta Dunării, timpii de mers fiind îmbunătăţiţi, a declarat directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, la lansarea programului estival de transport Trenurile Soarelui 2016.
"În această perioadă, CFR Călători doreşte să pună la dispoziţia tuturor celor interesaţi de acest mijloc de transport şi doresc să îşi facă vacanţele pe litoral, respectiv în Delta Dunării, peste 40 de trenuri suplimentare cu care vor fi conectate oraşele importante din toată ţara cu staţiunile de pe litoral şi cu Tulcea. Timpii de mers sunt îmbunătăţiţi faţă de anul trecut şi la anul cred că vom avea ofertă şi mai bună, mai ales în privinţa distanţei Constanţa — Mangalia, unde timpii de mers vor fi reduşi substanţial în urma efortului ce se va face din partea colegilor de la Infrastructură", a spus Szentes.
Programul Trenurile Soarelui 2016 va lua sfârşit pe 13 septembrie, a precizat directorul companiei naţionale de transport feroviar de călători.
Potrivit acestuia, foarte multe dintre Trenurile Soarelui vor merge până la Mangalia, în special cele care vin de la distanţe mari, precum Satu Mare, Iaşi sau Timişoara.
"Majoritatea trenurilor care ajung în Constanţa sunt prelungite până în Mangalia. Din motive tehnice, care ţin şi de capacitatea secţiilor şi de capacitatea staţiei Mangalia şi de prelucrare — pentru că acolo trebuie să asigurăm salubrizare la staţii cap de secţie — nu toate trenurile sunt trasate până la Mangalia, dar majoritatea care vin de la distanţă mare din ţară, ca de exemplu Satu Mare, Timişoara, Iaşi, sunt trasate până în Mangalia. Sunt foarte multe trenuri care ating şi Mangalia şi se vor opri inclusiv în staţiunile de pe litoral: Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Costineşti Tabără, Neptun haltă, astfel încât călătorii să nu fie nevoiţi să facă transbordarea în Constanţa", a explicat Szentes.
Trenurile Soarelui oferă posibilitatea de a călători la tarife reduse, preţurile biletelor fiind accesibile tuturor prin gama variată de reduceri acordate de CFR Călători. Preţul întreg pentru o călătorie Bucureşti — Constanţa, fără reduceri, este de 33,40 lei la tren Regio şi de 60 lei la tren IR. Un bilet dus-întors are 10% reducere din tariful de transport şi costă la clasa a 2-a 60,90 lei la tren Regio şi 108,80 lei la tren IR. Însă, la cumpărarea cu o anticipaţie de peste 21 de zile reducerea este de 25% din tariful de transport şi biletul la clasa a 2-a costă 46 de lei la tren IR şi 26,05 lei la tren Regio.
Cu oferta Minigrup 2-5 reducerile acordate sunt de până la 25%, chiar până la 30% la cumpărarea online.
"Tarifele noastre sunt preferenţiale pentru acest sezon. De exemplu, avem posibilitatea să oferim la un preţ de călătorie normal pentru un adult varianta pentru 2 tineri până în 18 ani sau pentru 2 copii. De asemenea, există posibilitatea procurării biletelor online şi acest lucru ne ajută foarte mult să dimensionăm în timp real compunerea trenurilor care vor deservi litoralul'', a subliniat şeful CFR Călători.
Şi anul acesta compania a introdus în circulaţie trenurile speciale destinate tinerilor.
"Ca şi anul trecut, am continuat cu trenurile adresate tinerilor, respectiv perechea 1921/1922 între Sibiu şi Mangalia. Trenul de la Sibiu pleacă în jurul orei 18,40, ajunge la Constanţa în jur de ora 6,47, după care la 8,17 minute este la Mangalia. Este cu preţ de Regio pentru elevi şi studenţi. Este un tren care, anul trecut, a avut un grad de utilizare peste 100% şi sperăm ca şi în acest an să ne adresăm la peste un milion de călători", a precizat Iosif Szentes.
Pentru o călătorie elev/student la Trenul Tineretului, Bucureşti — Constanţa (tarifat ca tren Regio), biletul costă 18,65 lei.
La rândul său, directorul general al CRR Infrastructură, Marius Chiper, a atras atenţia asupra nevoii de investiţii la calea ferată.
"Pe toate rutele sunt programate lucrări de îmbunătăţire a condiţiilor de circulaţie. Ruta Bucureşti — Constanţa este rută reabilitată şi confirmă un eveniment reuşit de modernizare a căii ferate care poate asigura condiţii de circulaţie a trenurilor cu 160 de km pe oră, ceea ce înseamnă că acest drum este parcurs în circa 2 ore şi 15 minute. Acest lucru, practic, confirmă nevoia de investiţii pe care noi o avem în infrastructură şi în upgradarea căii ferate, pentru a continua programele şi pentru a îmbunătăţi condiţiile pentru călători", a spus Marius Chiper.
Acesta a adăugat că circulaţia Trenurilor Soarelui va fi afectată într-o oarecare măsură de lucrările ce se desfăşoară la infrastructura feroviară, în special pe sectorul Simeria — Sighişoara.
"Lucrările care se desfăşoară la infrastructură în ţară vor afecta circulaţia Trenurilor Soarelui. Simeria — Sighişoara este sectorul cel mai afectat de lucrări şi acolo avem prelungiri de timpi de mers din cauza restricţiilor puse pentru protejarea echipelor şi şantierelor de muncitori care lucrează în zonă. În rest, lucrările sunt destul de nesemnificative, în sensul afectării traficului, pentru că se efectuează în ferestre de circulaţie unde e liber şi sperăm să nu afecteze chiar aşa mult circulaţia trenurilor de lung parcurs", a precizat Chiper.