24 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
COTAR avertizează că după falimentul City Insurance mai urmează încă unul
COTAR avertizează că după falimentul City Insurance mai urmează încă unul

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) a oferit predicţii despre actuala situaţie din piaţa de asigurări în ultimii doi ani şi jumătate. „Toate predicţiile noastre au devenit realitate. În acest moment avertizăm, încă o dată, că mai există un pericol pentru piaţa de asigurări, pe care autorităţile statului român le ignoră în continuare, exact ca în cazul City Insurance”, au afirmat reprezentanţii COTAR prin intermediul unui comunicat de presă.
„În timp ce parlamentarii noştri sunt veşnic preocupaţi de funcţii şi putere, cel pe care Parlamentul României l-a numit la conducerea Sectorului de Asigurări din ASF a mai dat un tun financiar care destabilizează întreaga piaţă de asigurări private din România. Vestea proastă este că mai urmează încă un tun financiar, în 6-8 luni, dacă nu se intervine urgent! Aşa cum putem observa şi în cazul City Insurance, decontul îl facem noi, românii, pentru tunurile date de firmele şi oamenii din spatele lor. Ei vor pleca şi de această dată cu banii, iar 9 milioane de şoferi vor plăti daunele”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
În plus, confederaţia solicită comisie de anchetă din partea Parlamentului României şi intervenţia Direcţiei Naţionale Anticorupţie pentru frauda uriaşă de la City Insurance. „De peste 2 ani am atenţionat instituţiile statului român, am oferit predicţii bazate pe documente, rapoarte şi informaţii publice, pentru a arăta că în piaţa asigurărilor din România există două bombe cu ceas: City Insurance şi Euroins”, au mai afirmat reprezentanţii COTAR.
„Avem deja trei falimente - Astra, Carpatica şi Centrasig. Acestea, împreună, abia atingeau o cotă de piaţă de 30%, iar Fondul de Garantare, cu acumulări de zece ani, a făcut faţă. Acum, perspectiva falimentului City Insurance, cu 47% cotă de piaţă, generează o nevoie uriaşă, de peste 500 de milioane de euro. Are, astăzi, FGA, capacitatea necesară?”, se întreabă transportatorii.


Articole înrudite