28 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Motivul pentru care Facebook nu vrea să le dea utilizatorilor controlul pentru a-şi "modela" cum vor News Feed-ul
Motivul pentru care Facebook nu vrea să le dea utilizatorilor controlul pentru a-şi "modela" cum vor News Feed-ul

Toţii userii Facebook au observat că pe News Feed le apar tot mai multe reclame şi tot mai multe lucruri care nu sunt interesante. Publicaţia Washington Post a obţinut documente în care se arată că Facebook a făcut de-a lungul ultimilor ani o serie de experimente în care a dezactivat o parte dintre algoritmi şi a aplicat criteriul cronologic pe News Feed, iar concluzia a fost că userii stau mai puţin în reţea, postează mai rar şi intră mai rar.
Facebook a explorat diverse scenarii pentru a vedea ce se întâmplă dacă dezactivează o parte din complexul şi sofisticatul sistem de algoritmi care decide ce văd oamenii pe fluxul de notificări de pe Facebook. Compania a dat în acele teste prioritate ordinii cronologice în care userii văd toate postările, în ordine cronologică inversă momentului postării.
Există, atât în aplicaţie, cât şi pe site un buton "Most recent" (cele mai recente) unde poţi vedea postările în ordine cronologică. Butonul nu este uşor de găsit pentru că este "îngropat" în meniuri. Nici acest buton nu aduce însă o versiune ideală, fiindcă sunt o mulţime de postări neinteresante şi poţi da "scroll" zeci de secunde până să vezi ceva îţi reţine atenţia.
Complexul sistem de algoritmi ai Facebook este gândit să-i ţină pe useri conectaţi cât mai mult în reţea şi să le arate postările interesante, atrăgătoare şi uneori controversate la care să fie tentaţi să comenteze, să pună reacţii sau să dea Share. Evident că dacă userii sunt mai activi, cresc şi veniturile Facebook din publicitate.
Documentele obţinute de jurnalişti arată că Facebook a făcut de mai multe ori teste în ultimii ani pentru a vedea ce se întâmplă dacă primează pe News Feed criteriul cronologic. Concluzia a fost că a scăzut timpul petrecut în reţea, numărul de postări a scăzut şi userii au intrat de mai puţine ori pe Facebook.
Şi butonul "Most recent" a fost în centrul disputelor: unii oameni de la Facebook au propus să se renunţe la el, alţii au propus să i se dea un loc privilegiat, astfel încât userii să-l poată apăsa mai rapid. Cert este că şi cei care au răbdarea să-l caute pentru a-l activa pot apoi vedea că la revenirea pe reţea butonul "Most recent" este dezactivat şi ce se afişează pe News Feed este tot în funcţie de algoritmii sofisticaţi, nu de momentul postării.
Oficialii Facebook au explicat că, dacă ar fi să se renunţe la algoritmii din News Feed, consecinţa imediată ar fi că userii ar vedea pe flux mai mult conţinut ce incită la ură, nu mai puţin. De ce? Fiindcă algoritmii sunt gândiţi a fi un "gigantic filtru anti-spam" care să identifice postările ce conţin injurii şi apoi să le retrogradeze, relatează Hotnews.ro.


Articole înrudite