O companie din domeniul retail-ului din Marea Britanie şi Serviciul naţional de sănătate publică NHS colaborează în cadrul unei campanii de prevenire a cancerului prin intermediul unor mesaje incluse pe etichetele obiectelor de lenjerie intimă, conform unui comunicat emis zilele trecute citat de AFP.
Unele obiecte de lenjerie intimă pentru bărbaţi şi femei distribuite în magazinele Morrisons pe teritoriul Marii Britanii vor avea pe etichetă mesaje de atenţionare, pe lângă informaţiile obişnuite legate de mărime sau de recomandările pentru spălare, a indicat NHS, adăugând că acesta este primul parteneriat de acest tip.
Mesajele conţin sfaturi precum contactarea medicului în cazul în care se observă semne de cancer mamar sau testicular - un nodul ori o modificare a aspectului obişnuit - se arată în comunicatul NHS.
Potrivit cifrelor NHS, 91% dintre femei supravieţuiesc cancerului mamar timp de cel puţin cinci dacă sunt diagnosticate într-un stadiu incipient al bolii.
"Aproape toţi bărbaţii supravieţuiesc cancerului testicular, însă în cazul în care cancerul s-a răspândit rata de supravieţuire la 5 ani scade cu 65%", a precizat NHS.
"Ratele de supravieţuire sunt la maxime istorice" în cazul cancerelor mamar şi testicular "şi vedem mai mulţi oameni ca niciodată diagnosticaţi în stadiu incipient", a adăugat NHS, notând că "acest parteneriat cu Morrisons este una dintre numeroasele modalităţi de a ne asigura că oamenii sunt conştienţi de potenţialele simptome" ale bolii, notează Agerpres.