23 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
O serie de videoclipuri electorale, cu un pronunţat substrat „sexual” în sprijinul candidaturii premierului rus Vladimir Putin la prezidenţialele din 4 martie, lansate săptămâna trecută, fac obiectul unei analize atente în media ruse şi internaţionale, care încearcă să desluşească faptul dacă popularitatea lui Putin în rândul electoratului feminin are la bază o simpatie sinceră sau dacă este doar un truc publicitar, care se focalizează pe aspectul fizic al protagonistului.
Într-un interviu pentru Le Monde, politologul şi coautorul volumului Russia blues, Helene Blanc, a declarat că „este dificil de dat un răspuns exact la această întrebare, având în vedere că rezultatele unui sondaj recent, efectuat de experţi din grupul «Opinia publică», relevau că 53% dintre femeile ruse vor vota cu Putin”.
Spre deosebire de defunctul preşedinte Boris Elţin, „bolnav şi un alcoolic bătrân”, încă din 2000 Putin şi-a creat imaginea de „bărbat care nu bea, nu fumează, pasionat de sport şi foarte dur”. Cu toate acestea, ultimele videoclipuri ale candidatului la preşedinţie, Vladimir Putin, care asociază actul sexual cu votul, au atins apogeul erotizării campaniei electorale a candidatului cu primă şansă (şi unică) la scrutinul din 4 martie din Rusia.
Semnificaţia clipurilor lansate în data de 24 februarie a.c. la Moscova poate fi rezumată astfel: „A vota pentru prima oară este totuna cu a-ţi pierde virginitatea, important este ca alegerea să fie corectă: Vladimir Putin”, remarcă portalul Inopressa. Unii experţi occidentali s-au arătat surprinşi că, în locul unui tată respectabil şi cap de familie, Putin a ales postura scandaloasă de macho „pentru care prietenul său, premierul italian Silvio Berlusconi a trebuit scump să plătească”.
AFP analizează două videoclipuri. În primul, acţiunea se desfăşoară în cabinetul unui ginecolog, în cel de-al doilea în al unui psihoterapeut. Ambele însă au slogan unic: „Putin. Pentru prima dată, dar numai din dragoste!”. Cele două înregistrări arată fete tinere „preocupate de pierderea virginităţii”, dar într-un mod ambiguu, întrucât spoturile publicitare sunt concepute pentru a încuraja tinerii să voteze pentru Putin în ziua scrutinului. „Înţelegi, doctore, mi-e teamă, deşi alegerea mea este făcută din dragoste!”, mărturiseşte una din tinere. „Desigur, înţeleg. Tuturor le este frică prima dată”, răspunde medicul, adăugând: „Principalul este să ai încredere în cel pe care l-ai ales. Pentru că încrederea înseamnă dragoste”. În acest timp, camera de filmat se focalizează pe imaginea lui Putin de coperta revistei Time din 2007. În al doilea videoclip, medicul îi spune pacientei sale: „În primul rând, trebuie să-ţi iei măsuri de siguranţă. Mai ales că e prima oară!”. Camera se axează pe portretul lui Putin dintr-un calendar de birou, iar medicul spune: „Cu el vei fi în siguranţă!”.

Articole înrudite