La produsele de îngrijire personală precum şamponul, pasta de dinţi sau hârtia igienică preţul a crescut semnificativ în ultima perioadă. De altfel, în ultimii doi ani, preţurile pentru aceste produse aproape că s-au dublat.
Deşi datele arată că produsele de îngrijire personală s-au scumpit doar cu 16%, realitatea din teren este cu totul alta. Un şampon destul de folosit de români a ajuns să coste 33 de lei, de la 22 de lei cât costa anul trecut. Produsele de îngrijire personală feminină sunt şi ele peste 30 de lei, deşi în trecut costau mult mai puţin, iar în alte ţări sunt gratuite. Un deodorant a ajuns să coste acum 18 lei, deşi anul trecut dădeam doar 12 lei pentru el, iar pasta de dinţi este şi ea peste 20 de lei, deşi anul trecut costa 12 lei. Nici la hârtia igienică lucrurile nu stau mai bine, asta pentru că acum costă un astfel de bax peste 30 de lei, deşi în trecut costa 18 lei, arată Observator.
"Coşul de produse se va reduce drastic. De la săpun la parfum, românii vor fi tot mai mult nevoiţi să aleagă produsele marca proprie din hypermarketuri, ca să facă economii. Este şi aceasta o faţetă a sărăciei în care se adâncesc tot mai mulţi oameni", explică Adrian Negrescu, economist.
În 2020, Uniunea Europeană trimitea în cătunele româneşti pachete cu produse de igienă de bază. Datele de atunci arătau că suntem codaşii Europei la acest capitol: foloseam de patru ori mai puţin săpun decât vesticii, iar 4% din populaţia urbană a României nu se spălase aproape niciodată pe dinţi.