Prim-ministrul Marcel Ciolacu a anunţat, joi, că o nouă etapă în proiectul de digitalizare de la Registrul Comerţului este gata şi are rezultat reducerea timpului necesar înfiinţării unei firme de la 72 de ore la doar 24. De asemenea, în maximum 15 minute se pot completa şi încărca documentele în noul portal dezvoltat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), transmite News.ro.
”Trecem într-o nouă etapă şi în proiectul de digitalizare de la Registrul Comerţului. Ştiu că a fost nevoie de o întrerupere a activităţii Registrului pentru o săptămână, dar azi beneficiile sunt majore pentru antreprenorii români. Întregul parcurs de activitate al unei firme poate fi acum gestionat online. Concret, reducem timpul necesar înfiinţării unei firme de la 72 de ore la doar 24”, a precizat premierul.
El a adăugat că în maximum 15 minute se pot completa şi încărca documentele în noul portal dezvoltat de ONRC.
Sistemul va fi folosit de 2 milioane de beneficiari în următorii 5 ani, iar acum sunt deja 1,6 milioane de firme care îl utilizează, conform precizărilor făcute de şeful Executivului.
Iată cum arată, de exemplu, înfiinţarea unui SRL, cu asociat unic:
- Autentificarea se face prin interconectare cu RO-ID. Cine are un cont deja creat se poate autentifica cu acesta în portalul de servicii al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.
- Aici trebuie încărcate datele personale şi documentele necesare, precum actul constitutiv, anexa privind înregistrarea fiscală şi o declaraţie pe proprie răspundere.
Valentina Burdescu, Director ONRC: „Documentele se încarcă în opis. Se generează cererea, care se semnează cu semnătură electronică calificată şi se încarcă pe formular”.
La final, trebuie plătită o taxă de 128 de lei, pentru publicarea în Monitorul Oficial. Cererea se înregistrează apoi automat, iar răspunsul ar trebui să apară tot în contul persoanei respective, în scurt timp.
Valentina Burdescu, Director ONRC: ”Toate cererile care se iniţiază până la ora 23.59 în cursul unei zile, se înregistrează automat şi primesc termen de soluţionare a doua zi”.
Cu alte cuvinte, întregul proces se face online, fără să mai fie nevoie de prezenţa la ghişeu.
Toate documentele pe care le emite Registrul Comerţului pentru activităţile unei firme, de la înfiinţare la radiere, pot fi transmise la fel, online.