Câteva Audi-uri camuflate au sosit în secret din Germania la începutul acestui an la un sediu al producătorului de vehicule electrice Rivian din California, unde aproximativ 30 de ingineri au demontat electronica şi le-au echipat cu cablajele şi modulele startup-ului american.
La clădirea din Palo Alto au urmat teste intense pentru a vedea cum arhitectura şi software-ul startup-ului american – care controlează practic fiecare funcţie – ar funcţiona în maşinile germane.
Misiunea: să se vadă dacă viitoarele vehicule electrice de la Volkswagen, compania mamă a Audi, ar putea beneficia de tehnologia avansată Rivian.
Rezultatul: cel mai mare producător auto din Europa a declarat marţi că va investi până la 5 miliarde de dolari în Rivian, întrucât cei doi producători auto au convenit asupra unei colaborări tehnologice.
Acordul păstrat cu mare discreţie a luat prin surprindere industria auto şi investitorii. Detalii despre modul în care a fost încheiat nu au fost raportate anterior.
„Cred că este o realizare în sine faptul că acest lucru nu a fost divulgat, având în vedere cantitatea de muncă deja efectuată... şi numărul de persoane implicate în echipele noastre”, a declarat CEO-ul Rivian, RJ Scaringe, relatează Reuters.