Costul real al deszăpezirii unui kilometru de drum în România pe durata celor patru luni de iarnă 2012-2013 a fost de 1.588 euro, potrivit datelor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
„(...) Pentru iarna 2012 — 2013 bugetul total alocat pentru activitatea de deszăpezire a fost de 47.595.632 euro, din care plăţile efective către firmele contractante au însumat 27.960.126 euro. Aprovizionarea şi transportul materialelor necesare până la bazele de deszăpezire (150.000 tone nisip şi 244.000 tone sare) au costat 13.905.765 euro, iar cheltuielile pentru deszăpezirea cu autoutilaje proprii (reparaţii, piese de schimb, carburanţi, lubrefianţi, anvelope, acumulatori etc) au fost de 2.692.251 euro”, precizează compania.
Potrivit CNADNR, alte cheltuieli privind activitatea de iarnă pentru circa 400 locaţii — DRDP, SDN şi baze de deszăpezire, puncte de sprijin (utilităţi, combustibil pentru încălzire, informări operative etc) au fost în valoare de 1.324.503 euro în timp ce aprovizionarea şi montare/ demontare panouri parazăpezi a costat 828.836 euro. Repararea degradărilor cu mixtură stocabilă a însumat 884.151 euro.
CNADNR precizează, de asemenea, că sarea folosită ca material antiderapant în perioada de iarnă 2013-2014 a fost achiziţionată exclusiv de la Compania Naţională a Sării, printr-un contract încheiat cu SALROM, în valoare de aproximativ 80 milioane lei (fără TVA). Reţea naţională rutieră are aproximativ 17.600 kilometri.