19 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Cum alegi abonamentul TV
Cum alegi abonamentul TV

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, încearcă să educe beneficiarii serviciilor de comunicaţii prin informare şi sfaturi, astfel încât beneficiarii să nu se lase păcăliţi de furnizori. De aceea, de curând, Autoritatea a dat publicităţii un material prin care învaţă clienţii cum să aleagă un abonament TV.
”Atunci când doresc să încheie un abonament pentru recepţionarea programelor de televiziune, este bine ca utilizatorii să le solicite furnizorilor mai multe informaţii înainte de semnarea contractelor, precum numărul minim de canale incluse în abonamentul ales şi lista completă a acestora. Furnizorii pot modifica lista programelor TV pe parcursul derulării contractului, însă nu şi numărul minim al acestora. Doar în cazul pachetelor dedicate sau al anumitor extraopţiuni, pentru care utilizatorii plătesc în plus faţă de abonamentul ales, furnizorii sunt obligaţi contractual să ofere explicit programele incluse în pachetul respectiv”, atrage atenţia ANCOM.

Ce trebuie să conţină ofertele de abonament TV

Potrivit Deciziei ANCOM nr. 158/2015 privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali, în ofertele de abonament la programe TV prezente pe paginile de internet (indiferent că e vorba de abonament prin cablu, DTH sau IPTV) trebuie să se regăsească cel puţin următoarele informaţii:
- aria de acoperire a serviciilor;
- lista programelor TV incluse în fiecare plan tarifar sau link direct către pagina de internet unde se regăseşte lista, precum şi, dacă este cazul, menţiunea că aceasta poate suferi modificări pe parcursul derulării contractului;
- tariful de instalare a serviciului, dacă este cazul;
- perioada minimă contractuală pentru fiecare plan tarifar şi penalităţile percepute utilizatorului în cazul rezilierii contractului anterior expirării perioadei minime contractuale; dacă nu există o durată minimă, se va preciza acest lucru;
- perioada de valabilitate a fiecărui plan tarifar, precum şi perioada de valabilitate a discount-urilor sau promoţiilor oferite în cadrul planului tarifar respectiv în cazul în care sunt oferite astfel de promoţii sau reduceri.

Facturi detaliate pentru abonamentele TV

Furnizorii au obligaţia să emită facturi nedetaliate pentru serviciul de retransmisie a programelor audiovizuale. Pentru a avea mai multe informaţii despre modul în care le-au fost tarifate serviciile utilizate, utilizatorii pot solicita şi o factură detaliată, fie în format tipărit, fie electronic sau o pot accesa on-line din pagina web a furnizorului. Unii operatori eliberează contra cost factura detaliată în format tipărit.
Potrivit obligaţiilor impuse de ANCOM în baza Deciziei nr. 158/2015 privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali, factura detaliată trebuie să includă informaţii precum:
- perioada de tarifare;
- tariful lunar perceput pentru abonament;
- tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, dacă este cazul;
- gratuităţile şi reducerile tarifare de care abonatul a beneficiat şi modul de aplicare a acestora, dacă este cazul;
- un număr de telefon pe care utilizatorul îl poate apela pentru a solicita informaţii suplimentare cu privire la factura detaliată.

Ce, cum şi unde reclami

În cazul în care aceste informaţii nu se regăsesc pe paginile de internet ale furnizorilor, respectiv în facturile detaliate emise de aceştia, utilizatorii pot face o sesizare la ANCOM.
Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa şi monitoriza calitatea serviciului de internet, accesaţi www.netograf.ro.


Articole înrudite