Din data de 17 aprilie, la Galeria Nicolae Mantu se poate viziona o interesantă expoziţie de arta modernă. Cei doi artişti, Bogdan Maximovici din Iaşi şi Tudor Şerban din Galaţi, deşi cadre didactice universitare, au ales o manieră relaxată şi neconvenţională pentru deschiderea evenimentului. Obişnuiţii vernisajelor ştiu că primul pas este seria de discursuri care inaugurează vizionarea exponatelor.
La vernisajul expoziţiei intitulată „Partea greşită a raiului”, vizitatorii au fost surprinşi de lipsa "speech"-ului de deschidere, aceştia având parte de libertatea totală a exerciţiului de admiraţie sau reflecţie, cei doi artişti preferând prezentări particularizate pentru cei prezenţi. Alături de câte unul sau doi participanţi, Bogdan Maximovici şi Tudor Şerban, plini de solicitudine şi amabilitate, au parcurs fiecare lucrare expusă, cu explicaţiile şi comentariile de rigoare. Vernisajul neconvenţional a adus mai multă libertate a relaţiei creator-iubitor de artă, o atmosferă dinamică şi non-formală.
Domnul Tudor Şerban a explicat că relaţia dintre cei doi datează de multă vreme, fiind bazată pe prietenie, colegialitate şi similitudine, în cadrul evenimentului de la Galaţi fiind vorba despre trăirile lor personale exprimate prin culori, volume sau linii. El a mai menţionat că sursele de inspiraţie pleacă de la familie şi cotidian, mergând spre transcendental şi celest. Ei caută în permanenţă elementele de noutate în expresie plastică, ţintind spre obiect, caseton, ilustraţie sau benzi desenate.
Bogan Maximovici prezintă compoziţii formate din volume colorate, aşezate pentru a sugera o mişcarea circulară, cu trimiteri la miticul sumerian sau biblic, amintind de studiul religiilor străvechi, ezoterism sau teosofie. Una din temele sale este legată de natura omului şi puterile sale latente. Naraţiunea sa picturală parcă descrie altarele unui templu dispărut de mult şi o doctrină secretă.
Într-o provocare permanentă, complexul portofoliu a lui Tudor Şerban trece cu uşurinţă de la grafica realizată cu pixuri colorate, linogravură sau tehnici mixte. Multe din compoziţiile sale sunt circulare, abordare evitată de mulţi artişti, considerată prea dificilă tehnic. Într-o discuţie despre aceste lucrări, majoritatea realizate prin gravură în linoleum, profesorul Şerban a glumit, sugerând ca ele sunt făcute ca din hubloul maşinii de spălat.
Chiar şi post-modernul titlu al expoziţiei, „Partea greşită a raiului”, indică o intensă căutare a sensului cultural, adevăruri sau falsităţi şi aducerea credinţelor artistice spre o bază bună în manifestările interioare.
FOTO, mai jos! ↓