22 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Înscrieri la şcoala pentru adulţi
Înscrieri la şcoala pentru adulţi

Programul "A doua şansă" pentru persoanele care au întrerupt studiile şi vor să revină în sistemul de învăţământ pentru finalizarea lor continuă şi în acest an la Galaţi. Înscrierile sunt în toi, urmând ca pe 15 septembrie să aflăm numărul celor care vor păşi în noul an şcolar. Programul debutează pe 1 octombrie. Următoarea sesiune de înscriere are loc pentru cursurile care încep în luna februarie. Aceste înscrieri se fac doar pentru ciclul de învăţământ inferior.
Cei care vor să urmeze cursurile trebuie să depună o cerere la unitatea de învăţământ abilitată pentru acest program. În Galaţi sunt două locaţii de acest gen - Şcoala 18 şi Şcoala 15. În mediul rural, programul se derulează în două unităţi de învăţământ la Iveşti, în patru şcoli la Barcea, în câte o şcoală la Toflea, Drăgăşeşti, Târgu Bujor, Buciumeni şi Munteni. Tecuciul este şi el cuprins în program, cu şcolile 2, 4 şi 7. 
O grupă se configurează după înscrierea a cel puţin 12 persoane şi după aprobarea adresei pe care inspectorul răspunzător pentru ciclul de studiu o face către inspectorat.
„Programul se discută cu cei care urmează aceste cursuri în funcţie de locul de muncă şi timpul disponibil pentru şcoală. Unii vor la sfârşit de săptămână, alţii în vacanţe. Se stabileşte orarul la nivelul fiecărei instituţii de învăţământ, de comun acord cu profesorii", ne-a informat inspectorul şcolar Maricel Lazăr.
Forma de organizare a studiilor mai poate fi şi în regim seral, comasat sau intensiv, decizie luată de consiliul de administraţie al fiecărei instituţii de învăţământ, după consultarea elevilor înscrişi.

Documente necesare la înscriere

Candidaţii care vor să se înscrie la învăţământul primar trebuie să facă o cerere de înscriere însoţită de certificatul de nastere în original şi copie (în cazul inexistenţei documentului se va elibera o adeverinţă de către autorităţile locale), certificatul de căsătorie (unde este cazul), actul de identitate original şi copie, foaie matricolă sau adeverinţe care să ateste parcurgerea anumitor clase, fişa medicală şi adeverinţă de serviciu.
Anii de studiu sunt structuraţi diferit, în funcţie de nivelul de şcolarizare. Astfel „ciclul de învăţământ inferior poate fi parcurs în doi ani calendaristici, pentru că la acest nivel se fac doi ani şcolari într-unul. Ciclul secundar inferior, gimnaziul, se face an cu an”, mai spune inspectorul Maricel Lazăr.
Programul este deschis tuturor celor care nu au finalizat studiile primare şi gimnaziale şi care au depăşit cu cel puţin patru ani vârsta de şcolarizare corespunzătoate clasei. Cursurile sunt gratuite pentru toţi elevi. Anul trecut 776 de persoane s-au înscris la cursuri în tot judeţul, dintre care 77 au urmat ciclul gimnazial. Dintre aceştia un număr de 587 au promovat, între care 68 au primit diplomă de 8 clase.
Programul "A Doua Şansă" reprezintă o iniţiativă a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, care doreşte să rezolve o problemă des întâlnită în comunităţile defavorizate: existenţa unui număr mare de persoane care au depăşit vârsta legală de şcolarizare, fără însă a fi reuşit să participe complet sau deloc la propria lor educaţie, la nivelul învăţământului obligatoriu. În acest context, programul „A Doua Şansă” oferă posibilitatea continuării şi finalizării studiilor obligatorii fără a fi necesară întreruperea activităţii profesionale sau familiale.


Articole înrudite