23 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Fotografia de nuntă 2017: Se poartă fotocărţile
Fotografia de nuntă 2017: Se poartă fotocărţile

În 2017, fotografii români au oferit proaspăt căsătoriţilor albume printate separat şi selecţii de poze în format 10x15 cm, cu scopul de a-i fideliza, deşi la mare căutare au fost şi anul acesta fotocărţile, relevă un studiu realizat la iniţiativa Epson, în rândul a peste 400 de fotografi reuniţi în comunitatea de profil WeddingStaff.În 2017, fotografii români au oferit proaspăt căsătoriţilor albume printate separat şi selecţii de poze în format 10x15 cm, cu scopul de a-i fideliza, deşi la mare căutare au fost şi anul acesta fotocărţile, relevă un studiu realizat la iniţiativa Epson, în rândul a peste 400 de fotografi reuniţi în comunitatea de profil WeddingStaff.Albumele de tip fotocarte sunt cel mai adesea realizate cu imprimante foto profesionale, de format A2+ sau de dimensiuni mai mari, integrate într-un flux de producţie care include şi numeroase echipamente de finisare. Dintre fotografii care printează acasă poze extra pentru clienţi 35% spun că imprimă pe echipamente Epson şi că preferă tehnologia inkjet datorită costului redus de exploatare pe care aceasta îl asigură, la o calitate foarte bună. Principalul criteriu după care fotografii aleg imprimanta destinată printurilor fotografice este tehnologia de printare, în proporţie de 33%, iar dintre aceştia 46% spun că folosesc echipamente cu jet de cerneală, în timp ce doar 23% preferă imprimantele cu sublimare. Pentru 22% dintre fotografii chestionaţi contează costul de exploatare, în timp ce doar 8% se uită la portabilitatea echipamentului. 10% se orientează în primul rând după preţul de achiziţie. ”Imprimarea foto este una dintre zonele în care brandul Epson este lider din punct de vedere al inovaţiei şi al diversităţii soluţiilor de printare propuse, de la echipamente de format A4 pentru imprimarea fotografiilor acasă, la modelele de imprimante A3+ sau A2+ dedicate fotografilor profesionişti, la echipamentele de formate mari pentru realizarea de albume foto sau fine art printing ori laboratoare foto digitale.

Pentru mulţi utilizatori, fotografi profesionişti, fotografi amatori sau utilizatori obişnuiţi, tehnologia de printare nu mai reprezintă criteriul unic pentru alegerea unui tip de echipament sau a altuia”, a declarat Alina Silvestru, Channel Marketing Coordinator Epson România şi Bulgaria.Având în vedere formatul specific fotocărţilor, 70% dintre fotografi declară că printează la producători dedicaţi de albume şi 15%  la minilaboratoare. 13% dintre fotografii chestionaţi printează acasă. ”De ceva vreme fotocărţile au mare trecere pentru evenimente de acest gen fiind, practic, o revenire la albumele vintage specifice anilor ‘70 – ’80. În acelaşi timp, în pofida posibilităţii de a oferi clienţilor fotografii în format digital, mulţi dintre fotografi aleg să printeze fie acasă, fie la minilaboratoare selecţii separate de poze pe care să le ofere clienţilor pentru a-i fideliza. Dacă fotocartea este un rezumat al nunţii, albumele fie ele în format 10x15, fie formate mai mari, sunt povestea în detaliu a evenimentului. Cei care printează acasă, se orientează, cum e şi firesc, către echipamente cu cel mai mic cost de exploatare, dar care asigură o calitate excelentă a printurilor şi sunt rapide şi uşor de folosit”, a declarat Daniel Chindea, fotograf profesionist şi manager al comunităţii WeddingStaff.  

Întrebaţi care sunt formatele preferate pentru albumele extra oferite clienţilor, cei mai mulţi dintre ei, 52%, au spus că aleg formatul 10x15 cm, în timp ce 19% oferă formate 13x18 cm, 12% 15x21 cm şi 8% 20x30 cm. De asemenea, mai mult de jumătate aleg printurile mate (51%), iar 20% lucioase, în timp ce procente similare (12%) aleg hârtia semi-mată, iar 11% pe cea semi-lucioasă. 63% printează atât alb-negru cât şi color, în timp ce doar 28% se pronunţă doar pentru printul color, iar 9% doar pentru cel alb-negru. Având în vedere însă volumul mare de fotografii realizate la astfel de evenimente, fotografii mai fac o selecţie de fotografii pe care o trimit clienţilor. Cei mai mulţi dintre ei optează pentru stick-uri USB (47%), 41% le oferă pe DVD-uri sau Blu-ray personalizat şi 12% prin servicii în cloud pentru transferul de fişiere.

 

Imprimare în laboratoarele foto

După producătorii dedicaţi de albume, abordaţi pentru tipărituri de tip fotocarte, următoarele în lista de opţiuni sunt minilaboratoarele foto. ”80% dintre printurile foto realizate în laboratorul nostru sunt formate mici pentru care folosim echipamentul SureLab D700. Pentru restul de 20% din printuri, în majoritatea lor formate A4 şi A3 printăm pe echipamentul Epson SureLab D3000 care asigură rezultate comparabile cu cele realizate de echipamente profesionale”, a declarat Eugen Valentin Popa, manager de printing la F64 Studio. Atât SureLab D700, cât şi şi SureLab D3000 utilizează tehnologia cu cap de printare Micro Piezo de la Epson, care, în combinaţie cu cernelurile originale Epson rezistente în timp, asigură o reproducere exactă a culorilor şi o durabilitate sporită a imaginilor. Utilizatorii pot folosi D3000 fără pregătire de specialitate. Singura operaţiune de întreţinere care trebuie efectuată sistematic este înlocuirea consumabilelor. 


Bugetele alocate fotografiei la nuntă variază între 300 şi 1000 de euro


Anul acesta, cei mai mulţi dintre fotografii chestionaţi (52%) spun că au lucrat cu bugete cuprinse între 300 şi 700 de euro, iar cu bugete de 700 până la 1000 de euro în proporţie de 30%. Peste 1000 de euro au încasat un procent de 10% dintre fotografii chestionaţi, iar mai puţin de 300 de euro, 7%. 
La modă în fotografia de nuntă: before and after, fotojurnalism, dar şi drone
Întrebaţi de ponderea regiei în realizarea fotografiilor de nuntă anul acesta, cei mai mulţi, 75% spun că cerinţele au venit mai degrabă pentru fotografia spontană, suprinsă naturală, şi doar 25% au declarat că au avut solicitări pentru poze regizate. Cât despre cadrul pentru realizarea fotografiilor de nuntă, cerinţele au fost dintre cele mai diverse, de la peisaje montane (21%), la parcuri (17%) şi castele (15%) sau păduri (12%), care au dominat în topul preferinţelor, la peisaje marine (9%), ruine (3%) şi peisaje campestre (2%). 
Alte tendinţe identificate de fotografi au fost:
•Fotojurnalismul – deşi nu este un trend nou, se menţine în topul celor mai întâlnite genuri de fotografie solicitate de miri. Accentul cade pe naturaleţe, pe povestea redată în imagini fără intervenţii regizorale, cu mare încărcătură emoţională, spontane. •Fotografiile din drone, dar şi realizate cu aparate bridge sau mirorless sunt printre cele mai exotice solicitări în fotografia de nuntă de anul acesta. •Sesiunile foto ”save the date” şi ”trash the dress”, eventual în locuri exotice se menţin de asemenea în top. Mai nou, mirii preferă să facă sesiunea foto oficială de nuntă după eveniment.•Super-procesarea, editarea folosind aplicaţii de tip VSCO, modul HDR, fotografirea contre-jour, hyperlapse sau cinemagraphurile sunt cele mai citate efecte solicitate de miri anul acesta. În aceeaşi categorie au intrat şi fotografiile alb-negru.•Cabinele foto au fost foarte căutate şi anul acesta, însă cu şanse de a dispărea din peisaj anul viitor.•S-au mai menţinut în trend şedinţele foto tematice, de la vintage, la cele în costume şi decoruri tradiţionale.•Din categoria fotografiilor regizate, cele fashion, extravagante, cu mare accent pus pe detalii, au dominat. •Cele mai inedite cerinţe au fost pentru fotografie intimă de cuplu, în decoruri subacvatice şi wild.


Articole înrudite