15 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Consiliere profesională timpurie pentru elevii gălăţeni
Consiliere profesională timpurie pentru elevii gălăţeni

Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Galaţi anunţă că zilele trecute a avut loc întâlnirea de bilanţ pentru evidenţierea feedback-ului din partea elevilor, cadrelor didactice, părinţilor şi a partenerilor din cadrul proiectului Asta Vreau Eu! (AVE) - Program educaţional privind prevenirea în mediul lucrativ şi consilierea profesională timpurie a elevilor din ciclul gimnazial. Asta Vreau Eu! (AVE) este un proiect pilot de educare privind securitatea şi sănătatea în muncă şi de orientare în carieră a elevilor, susţinut de către Inspecţia Muncii, Inspectoratele Şcolare şi agenţi economici, care s-a adresat unui grup ţintă format din elevii înscrişi în ciclul gimnazial cu vârsta între 11 şi 15 ani. Scopul proiectului AVE a fost crearea unui sistem de orientare practică privind conştientizarea atitudinii preventive în mediul de muncă şi combaterea accidentelor de muncă, precum şi orientarea elevilor în carieră spre diferite meserii şi conştientizarea acestora cu privire la riscurile generate şi specifice la care pot fi expuşi.
La nivelul judeţului Galaţi, proiectul AVE a fost implementat la Şcoala Gimnazială nr. 22 din Galaţi şi la Liceul Tehnologic nr. 1 din comuna Cudalbi. Proiectul s-a derulat, în etape, în perioada martie - decembrie, în urma protocolului încheiat de ITM Galaţi cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi. "Pentru ca elevii din ciclul gimnazial să recepţioneze informaţiile privitoare la securitatea şi sănătatea în muncă, proiectul a pus un accent deosebit pe modul în care aceste informaţii devin interesante pentru vârsta elevilor. În afara lecţiilor teoretice, obişnuite la clasă, s-a recurs şi la utilizarea unor instrumente de lucru care să implice activ elevii: lupa pentru detectarea riscurilor, borcanul cu riscuri. Elevii şi-au pregătit unii altora materiale didactice pe baza cărora să «îşi scoată la tablă» colegii. Predarea participativă şi interactivă a fost esenţa abordării modulelor de curs. Mergând în continuare pe principiul că cei mari îi învaţă pe cei mici, în proiectul AVE au fost cooptaţi şi elevi ai ciclului liceal din cadrul Liceul Tehnologic «Transporturi Căi Ferate» Galaţi, participanţi la proiectul «Valenţele culturale ale securităţii şi sănătăţii în muncă». Prin lecţia practică cumulată, atât liceenii, cât şi elevii de gimnaziu au exersat lucrul în echipă, modul în care cunosc şi reuşesc să transmită informaţia. Învăţarea prin activităţi şi exemple din viaţa reală contribuie la transmiterea eficientă a mesajului către copii şi tineri. Au fost organizate activităţi în care elevii să poată identifica riscurile, să recunoască, să aleagă şi să utilizeze corect echipamentul individual de protecţie necesar în funcţie de riscurile specifice activităţilor alese ca exemple", se arată într-un comunicat al ITM Galaţi.
Elevii au fost încurajaţi să exemplifice cunoştinţele acumulate după orele de predare teoretică, prin executarea unor creaţii artistice. Fie că sunt desene tematice, fotografii, semne de avertizare, copiii au în vedere tema: securitatea şi sănătatea în muncă. Creaţiile artistice realizate de elevi au făcut obiectul unei expoziţii organizate la întâlnirea de bilanţ. Elevii, însoţiţi de profesorii diriginţi s-au deplasat în cadrul companiilor partenere ale proiectului pentru a se identifica pentru o zi cu meseriile alese, beneficiind de o instruire adecvată locurilor de muncă selectate. Elevii participanţi s-au familiarizat cu specificul locului de muncă, au înţeles necesitatea instruirii şi a utilizării echipamentelor individuale de protecţie şi au descoperit prin experienţă directă caracteristicile meseriei. Părinţii au fost implicaţi în proiect, fiind invitaţi să participe atât la vizitele în companii, cât şi la lecţiile practice deschise. Astfel au putut vedea care sunt interesele şi aptitudinile personale ale copilului pus în altfel de situaţii decât în mod obişnuit. La şedinţa de bilanţ au participat peste 125 de persoane: elevi, părinţi, cadre didactice, inspectori de muncă şi reprezentanţi ai agenţilor economici parteneri.


Articole înrudite