22 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
4 profesoare din Galaţi au participat, în Olanda, la cursul "Competenţele secolului 21 pentru profesori şi elevi"
4 profesoare din Galaţi au participat, în Olanda, la cursul "Competenţele secolului 21 pentru profesori şi elevi"

Proiectul „ENGAGE - Educaţie pentru noua generaţie” al Şcolii Gimnaziale „Ştefan cel Mare” Galaţi este unul dintre cele trei proiecte Erasmus+, finanţate în anul 2020. A doua mobilitate din cadrul proiectului s-a desfăşurat la Amsterdam, Olanda, în perioada 14-20 martie 2022. Cele patru cadre didactice participante, Mirela-Simona Rusu, profesor de limba engleză, Chiţescu Daniela, Olaru Florentina şi Văduva Ioana-Alexandra, profesori pentru învăţământul primar, au participat la cursul „21st century skills for teachers and students” („Competenţele secolului 21 pentru profesori şi elevi”) desfăşurat de Europass Teacher Academy alături de cadre didactice din Bulgaria, Lituania, Croaţia, Cipru şi Finlanda.

"Cursul s-a desfăşurat pe o perioadă de 5 zile, sub atenta coordonare a formatoarei Maryam Farahmand, o persoană experimentată, deschisă, calmă şi răbdătoare, care prin atitudinea sa a încurajat cursanţii să îşi exprime propriile opinii. Cursul a ghidat participanţii în găsirea unui „compromis” între cerinţele programelor şcolare, motivaţiile elevilor şi nevoia lor de a-şi dezvolta competenţele. S-au căutat soluţii la întrebări precum: „Cum pot fi conectate teoriile la viaţa reală?”, „Cum sunt încorporate cunoştinţele în competenţe”, „Ce ar trebui să însemne competenţă în domeniul educaţional?”. S-au explorat, de asemenea, caracteristicile, avantajele şi dezavantajele diferitelor metodologii de predare. S-au desfăşurat activităţi practice pentru a proiecta lecţii cu învăţarea bazată pe sarcini, învăţarea bazată pe proiecte şi flipped classroom (clasa inversată). S-au schimbat idei despre cum se pot evalua elevii în timpul procesului de învăţare (modalităţi de acordare a feedback-ului)", transmit cele patru cadre didactice participante.

Cursul le-a ajutat să devină mai încrezătoare în încorporarea abilităţilor secolului 21 în obiectivele de învăţare şi, totodată, le-a oferit oportunitatea de a intra în contact cu experienţa dascălilor de pretutindeni.

"Cursul ne-a ajutat să devenim mai încrezători în încorporarea abilităţilor secolului 21 în obiectivele de învăţare, să îndrumăm elevii să înţeleagă sensul şi relevanţa anumitor materii la şcoală, să proiectăm lecţii prin metode de predare atât a conţinuturilor cât şi a competenţelor, să apreciem diferenţele dintre diferitele metode de predare, dar şi să construim activităţi personalizate pentru elevi pe baza obiectivelor specifice de învăţare ale disciplinei. Pe lângă oportunitatea de a ne îmbogăţi experienţa profesională, cursul ne-a dat şi ocazia de a ne delecta cu frumuseţile oraşului Amsterdam, un oraş minunat, un oraş unic. Am rătăcit pe străduţele străbătute de canale, ne-am bucurat de clădirile istorice, de muzeele frumoase şi de atmosfera plăcută, am făcut un tur cu barca pe canale, ne-am plimbat prin Vondelpark şi am degustat delicioasa brânză Gouda. Am vizitat oraşele Haga, Harlem, dar şi Zaanse Schans, renumit pentru morile de vânt şi casele istorice bine conservate. Cursul a fost un prilej deosebit de a împărtăşi experienţe, dar şi de a lega prietenii şi legături pentru viitoare proiecte. Proiectele Erasmus sunt oportunităţi grozave de a intra în contact cu experienţa dascălilor de pretutindeni, de a împărtăşi experienţe, cunoştinţe, emoţii", au descris experienţa cadrele didactice, prof. Rusu Simona, prof. Chiţescu Daniela, prof. Văduva Alexandra şi prof. Olaru Florentina.


Articole înrudite