Peste jumătate dintre executivi (51%) intenţionează să utilizeze Inteligenţa Artificială (IA) pe termen scurt şi lung, iar 73% planifică investiţii viitoare în noua tehnologie pentru a ajuta la automatizarea sarcinilor administrative, arată un studiul de evaluare a mobilităţii globale, realizat de KPMG.
Conform cercetării, funcţiile de mobilitate globală sunt percepute tot mai mult ca parteneriate strategice, 89% dintre executivii chestionaţi anticipând că programul de mobilitate îşi va păstra importanţa sau chiar va deveni mai necesar în următoarele 12-18 luni.
De asemenea, 72% dintre respondenţi consideră că este esenţial să alinieze strategiile de mobilitate cu obiectivele extinse ale afacerii, iar 70% sunt de părere dezvoltarea, atragerea şi menţinerea talentelor în organizaţie reprezintă priorităţi.
În plus, 67% dintre organizaţiile care susţin munca la distanţă au o politică implementată la nivelul organizaţiei, în timp ce peste trei sferturi (76%) folosesc tehnologia pentru gestionarea proceselor de mobilitate globală.
Potrivit sursei citate, 51% dintre cei chestionaţi intenţionează să utilizeze AI pe termen scurt şi lung, iar 73% planifică investiţii viitoare în această nouă tehnologie pentru a ajuta la automatizarea sarcinilor administrative.
"Numărul de funcţii de mobilitate globală care se bazează pe tehnologie pentru a creşte eficienţa operaţională continuă să crească, soluţiile de gestionare a forţei mobile de muncă fiind utilizate pe scară largă. Aproape două treimi din organizaţii se bazează pe un model centralizat sau regional pentru managementul mobilităţii globale, acesta fiind perceput ca esenţial pentru îmbunătăţirea consistenţei, controlului şi receptivităţii la dinamica şi nevoile regionale", notează sursa citată.
Studiul de evaluare a mobilităţii globale realizat de către KPMG, "Cartografierea viitorului - mobilitate strategică pentru forţa de muncă de mâine", reuneşte opiniile a 225 de profesionişti în mobilitate globală din organizaţii multinaţionale din 29 de ţări şi 12 industrii. (sursa Agerpres)