Nintendo a înregistrat o scădere semnificativă a profitului, de 55%, în ultimul trimestru fiscal, pe măsură ce fanii se pregătesc pentru lansarea următoarei generaţii de console, cunoscută sub numele de „Switch 2”.
Potrivit ultimului raport financiar al companiei, profitul net pentru trimestrul încheiat la 30 iunie a fost de 80,9 miliarde de yeni japonezi, depăşind previziunile analiştilor, dar fiind cu peste 50% mai mic decât profitul net din aceeaşi perioadă a anului fiscal precedent.
Ca referinţă, Nintendo este o companie japoneză de divertisment şi jocuri video, fondată în 1889 de Fusajiro Yamauchi. Iniţial, Nintendo producea cărţi de joc Hanafuda, dar a evoluat în timp, devenind unul dintre cei mai influenţi şi inovatori jucători din industria jocurilor video. Nintendo este recunoscută pentru crearea unor francize iconice, precum Super Mario, The Legend of Zelda, şi Pokémon, care au avut un impact profund asupra culturii populare şi a generaţiilor de jucători din întreaga lume.
Nintendo a vândut doar 2,1 milioane de console Switch în acest trimestru, marcând o scădere de 46,3% a vânzărilor de unităţi comparativ cu anul anterior. De asemenea, vânzările de jocuri au fost sub aşteptări, cu doar 30,64 milioane de unităţi vândute, ceea ce reprezintă o scădere de 41,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Compania a recunoscut că lipsa lansărilor majore de jocuri a contribuit la aceste rezultate slabe. Anul trecut, titluri precum The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom şi succesul filmului Super Mario Bros au ajutat la „revitalizarea” afacerii Nintendo. În ciuda acestei scăderi, Nintendo consideră că vânzările de console Switch rămân stabile, având în vedere că cifrele hardware din acest trimestru sunt similare cu cele din trimestrul anterior.
Nintendo este aşteptată să lanseze consola „Switch 2” în curând, cu speculaţii că ar putea apărea în prima parte a anului 2025, deşi iniţial se zvonea că va fi lansată în 2024. Deşi detaliile despre noua consolă sunt încă puţine, se vehiculează că aceasta va fi compatibilă cu versiunile anterioare şi va avea capabilităţi 4K, ceea ce ar putea explica de ce fanii preferă să amâne achiziţiile de console şi jocuri actuale, aşteptând lansarea următoarei generaţii.
În ciuda provocărilor actuale, Nintendo rămâne optimistă cu privire la viitorul său, mizând pe entuziasmul generat de viitoarele produse pentru a-şi revitaliza vânzările şi a-şi creşte profitabilitatea în anii următori, relatează playtech.ro.