Un nou raport al organizaţiei US PIRG arată că laptopurile nu devin semnificativ mai uşor de reparat, iar Apple şi Lenovo se află la coada clasamentului în privinţa reparabilităţii. Apple este criticată pentru dificultatea de a demonta MacBook-urile, în timp ce Lenovo primeşte un scor scăzut din cauza lipsei de transparenţă în furnizarea informaţiilor despre reparabilitate.
Potrivit raportului „Failing the Fix”, Lenovo a obţinut cel mai slab punctaj, nu neapărat din cauza dificultăţii de reparare a laptopurilor sale, ci din cauza faptului că nu a oferit suficiente informaţii despre indicele de reparabilitate al acestora. În Franţa, unde legea impune afişarea acestui scor, Lenovo nu a furnizat date complete pentru 12 din cele 13 modele analizate, afectând astfel încrederea consumatorilor şi accesul reparatorilor independenţi la informaţii esenţiale.
Apple, deşi a făcut unele progrese, continuă să producă laptopuri dificil de reparat. Scorul general al reparabilităţii MacBook-urilor a crescut de la 4,3 la 5,1, în principal datorită susţinerii recente a legislaţiei privind dreptul la reparaţie în California. Totuşi, scorul pentru demontare rămâne foarte scăzut (4,9 faţă de media de 7,4 a altor producători), iar disponibilitatea pieselor de schimb s-a redus.
În timp ce branduri precum Asus şi Acer oferă laptopuri mai uşor de reparat, industria în ansamblu nu a înregistrat progrese semnificative. Lipsa unei cereri puternice din partea consumatorilor şi absenţa unor reglementări stricte contribuie la stagnarea reparabilităţii laptopurilor. Pe măsură ce preţurile electronice continuă să crească, accesul la reparaţii devine un factor tot mai important pentru consumatori, iar producătorii care nu se adaptează riscă să piardă clienţi în favoarea alternativelor mai transparente.