Din cauza secetei, debitul Dunării este la jumătate, iar între Galaţi şi localitatea tulceană I.C.Brătianu, în mijlocul Dunării, a apărut din nou o insulă creată de aluviunile aduse de Siret în fluviu. Insula este mai mare de la un an la altul, iar acum este de mărimea unui teren de fotbal. Nu este pe traseul şenalului navigabil, dar deja autorităţile fluviale sunt în alertă. Deocamdată afectate sunt bacurile care fac legătura între Galaţi şi Tulcea. Ele ocolesc zona insulelor, aşa că timpul de traversare se dublează. Din cauza secetei, debitul Dunării este la jumătate, iar între Galaţi şi localitatea tulceană I.C.Brătianu, în mijlocul Dunării, a apărut din nou o insulă creată de aluviunile aduse de Siret în fluviu. Insula este mai mare de la un an la altul, iar acum este de mărimea unui teren de fotbal. Nu este pe traseul şenalului navigabil, dar deja autorităţile fluviale sunt în alertă. Deocamdată afectate sunt bacurile care fac legătura între Galaţi şi Tulcea. Ele ocolesc zona insulelor, aşa că timpul de traversare se dublează. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi a început dragarea în patru zone ale Dunării şi a emis şi atenţionări către navigatori. În ceea ce priveşte insula, nu se poate face nimic. Dragarea ar rezolva problema temporar, în schimb poate strica ecosistemul deoarece pe insulă s-au adăpostit multe păsări. Priveliştea este de vis pentru unii, în schimb pentru autorităţile fluviale şi pentru cei de la bac nu este deloc aşa. Pe bacurile care trec Dunărea de la Galaţi spre malul tulcean, comandaţii navelor ocolesc şi merg cu mare atenţie folosind instrumentele de bord altfel riscă să eşueze. "A apărut iar, e mai mare, acum e cât un teren de fotbal. De la an la an este mai mare datorită aluviunilor aduse de rău aici se depun, au găsit un loc propice unde se pot depune. Pe noi ne afectează. Ce vedeţi aici e numai un vârf al aisbergul. Se întinde până în dreptul trecerii unde este apa foarte mică şi ne face pe noi să ocolim afectându-ne traficul, întârziindu-ne ceea ce duce la disconfortul pasagerilor", a spus cpt. navă bac Cezar Patrichi. Dunărea măsura în aceasta dimineaţă 117 cm adâncime la Galaţi, în scădere cu trei centimetri faţă de ziua precedentă, nivelul normal este de aproape 6 metri pe şenalul navigabil. Deşi în ultimele zile a plouat, debitul Dunării la intrarea în ţară este la jumătate. Autorităţile au emis avize de atenţionare pentru navigatori şi se execută dragări ale şenalului acolo unde este cazul. Pentru moment, insula de nisip nu este o problema majoră pentru navele mari, aceasta fiind situată în afara şenalului navigabil. Nu poate fi pur şi simplu "curăţată"… nu ar servi la nimic în plus acum ar strica şi ecosistemul. "Ar fi un efort din punct de vedere finaciar inutil să ne apucăm să dragăm această insulă, am deranja şi ecosistemul, am cheltui şi bani şi nu am rezolva nimic pentru că şenalul aici e foarte mare. Insula nu este în şenalul navigabil şi nu crează probleme traficului", a precizat Dorian Dumitru, director general, AFDJ Galaţi. Insula este punct de atracţie pentru unii pasageri care trec cu bacul. Pentru alţii, care fac naveta zilnic, este însă motiv de întârziere şi supărare. Oamenii spun că un pod i-ar salva de eterna întârziere care apare vara la trecerea cu bacul. "Mereu întârziem vară din cauza insulei. E de la an la an mai mare. Poate ne face şi nouă un pod să nu mai stăm toată vara la bac. Că asta e, din cauza insulei oamenii nu au ce face ocolesc, noi întârziem, se cam dublează timpul de aşteptare", spunea Maricica Romică, care face aproape zilnic drumul de la Galaţi la I.C Brătianu, cu bacul. Deocmadată însă asta este singura soluţie, aşa că unii nu au ce face decât să aştepte, iar alţii, turişti către mare, se bucură de privelişte. Debitul Dunării la intrarea în ţară, în secţiunea Baziaş este acum de 2900 m3/s, sub media multianuală a lunii iulie de 5350 m3/s.