Seceta pune autorităţile fluviale în alertă. Şi asta din cauză că Dunărea este la o cotă foarte mică, iar cotele şi debitele fluviului sunt la nivele foarte mici. În zona Cernavodă sunt cele mai multe puncte critice, de aceea navele de dragat lucrează în flux continuu. Numai că pe partea bulgărescă acum se fac lucrări de dragaj şi acolo deja s-au înregistrat blocaje şi nave eşuate.
„Debitele sunt foarte mici, sunt la 2.700, sunt foarte mici şi din nefericire sunt încă în scădere. Atât timp cât nu vine apă de nicăieri, nu are unde să se ajungă în Dunăre, să crească cotele. Problema e că la depunerile care sunt, pe partea de dragaj, partea română, noi, AFDJ, ne-am făcut şi ne facem treaba însă din păcate colegii bulgari nu sunt alături de noi, pentru că problemele sunt pe partea de administrare româno-bulgară. Noi facem, ei nu fac şi de aceea săptămâna trecută la Belene am avut aproape patru convoaie, nave ce au avut eveniment de navigaţie, nave care au eşuat din diferite motive”, a preciza Florin Uzumtoma, director căi navigabile AFDJ Galaţi.
Tot din cauza secetei a apărut şi insula de nisip din mijlocul Dunării, insulă care însă nu este în şenalul navigabil. Doar cursele de la trecere bac de la Galaţi spre Tulcea trebuie să ocolească şi 500-600 de metri din cauza apariţiei insulei.