Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri, la Digi24, că va merge vineri pe şantierul podului de la Brăila, unde va da detalii exacte despre inaugurare, programată mai nou la începutul lunii iulie. Şeful Transporturilor a mai spus că circulaţia pe noul pod ar putea fi închisă noaptea, pentru a putea fi strânse schelele, operaţiune ce ar putea dura chiar două luni.
Săptămâna trecută, secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioşteanu anunţa finalizarea testelor de încercare a podului. Anterior, referitor la data la care Podul peste Dunăre urma să fie inaugurat, Ionel Scrioşteanu a precizat, la Brăila, că „aşa cum a anunţat şi domnul viceprim-ministru Grindeanu, la sfârşitul lunii, în jurul datei de 27 (iunie n.red.), acest obiectiv va fi dat în trafic, ceea ce se întâmplă astăzi este în cadrul acestui calendar de dare în trafic”.
Pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre s-au folosit aproximativ 81.000 kilometri de fir de oţel, greutatea totală a celor două cabluri principale fiind de 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone. Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. Antreprenorul lucrării „Pod Suspendat peste Dunăre” este Asocierea Webuild SPA - IHI Infrastructure Systems CO LTD, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde de lei. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale.
Din sursele noastre demne de încredere, noua dată de inaugurare a podului este 06 iulie 2023.