Primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, a ieşit public, la nivel naţional, în emisiunea ”ZF Investiţi în România” pentru a promova Zona Liberă Galaţi, una dintre puţinele zone libere pe care România şi Uniunea Europeană le mai are.
”Zona Liberă Galaţi este una dintre puţinele zone libere pe care România şi Uniunea Europeană le mai are, iar aici avem circa 80 de hectare libere. Avem aici un număr consistent de investitori ce şi-au dezvoltat diferite afaceri în zona aceasta cel mai probabil cu mult mai interesantă pentru investitorii non-UE“, a spus, Ionuţ Pucheanu.
O variantă propusă potenţialilor investitori non-UE este să aducă componente ale produsului final la Galaţi pentru a-l asambla aici.
„Produsul final are ştanţă de produs în UE, prin urmare va fi scutit de la plata eventualelor taxe şi impozite aferente UE, iar în perioada în care aceste componente sau materii prime stau pe arealul Zonei Libere ele sunt scutite de la plata taxelor şi impozitelor, atât cele de import, cât şi cele locale, iar eventualele taxe vor fi plătite la momentul în care produsul finit pleacă către consumatorul final sau către alt retailer care îl comercializează în România sau în UE. Practic, la nivel de cash flow poţi gândi o nevoie mai mică de bani pentru a dezvolta o afacere în această Zonă Liberă“, a explicat edilul.
Punctele de atractivitate pentru zona noastră prezentate de Primarul Galaţiului sunt realizarea unor proiecte de infrastructură, precum centura mare a Galaţiului, dar şi prin proiectul în urma căruia trei dintre cele cinci porturi din oraş vor fi unite prin Platforma Multimodală.
„Odată cu centura mare a Galaţiului şi cu partea de refacere a infrastructurii rutiere şi crearea zonelor de giraţii ce vor deservi cele trei porturi, şi cu infrastructura de cale ferată ce trebuie a fi refăcută, cel mai probabil Galaţiul va cunoaşte un boom în următorii 3-4-5 ani de zile. Problema este că nu avem nici măcar un drum expres care să ne lege de drumul expres ce străbate în mare măsură Moldova, mă refer la o conectivitate cu Buzăul, ca să nu mai spun de o formă de conectivitate cu Autostrada Soarelui. (...) E nevoie fără doar şi poate de o autostradă a Moldovei pentru că suntem de departe zona României cu cel mai slab acces din punct de veder al transportului de mărfuri rutier. Am ajuns să aflu de mari operatori pe partea de transport de mărfuri care spun că vin la Galaţi cu marfă dar nu au cu ce să plece sau că durează mult mai mult să ajungă la Galaţi ca timp per kilometru“, a subliniat Ionuţ Pucheanu.