Primăria municipiului Galaţi informează că a lansat în licitaţie publică un contract important privind achiziţia de echipamente medicale pentru creşterea capacităţii de gestionare şi de prevenire a infecţiilor nosocomiale în cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii „Sf. Ioan” Galaţi.
Valoarea estimată a contractului este de aproximativ 8,1 milioane de lei, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 20 noiembrie 2023.
„Sănătatea copiilor este pe primul loc. De aceea, la Spitalul pentru Copii avem o serie de proiecte cu finanţare europeană pentru a le oferi micilor pacienţi cea mai bună îngrijire. Deja am construit o clădire modernă unde funcţionează compartimentul de primiri urgenţe, iar lucrările sunt în plină desfăşurare pentru construcţia unei noi clădiri destinate ambulatoriului. La fel şi la corpul A unde lucrările de reabilitare termică avansează. Este importantă însă şi dotarea cu aparatură medicală, mai ales în ceea ce priveşte prevenirea infecţiilor, iar acum vorbim despre peste 200 de echipamente necesare la acest spital”, a declarat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.
Astfel, pentru creşterea capacităţii de gestionare şi prevenire a infecţiilor nosocomiale este vorba despre achiziţia a peste 200 de echipamente ce includ un sistem automat şi rapid de identificare şi testare a bacteriilor, sistem automat de detecţie microbiană, analizor automat de imunodetecţie, maşină de spălat a instrumentarului medical, aparate de decontaminare aeromicrofloră, sistem automat de nebulizare, sistem de filtrare şi de tratare a aerului în sălile de operaţii, biocolector pentru prelevare de probe microbiologice din aer, dispozitiv mobil automat de decontaminare cu emisie UV, echipament neutralizare deşeuri, camera izolare pentru pacienţii cu risc infecţios etc.
Proiectul „Creşterea capacităţii de gestionare şi prevenire a infecţiilor nosocomiale în cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii „Sf. Ioan” Galaţi” este finanţat în cadrul PNRR, transmite Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi.