Directorul general CNAIR, Cristian Pistol, a delcarat că Podul peste Dunăre de la Brăila, şi mai ales drumurile de legătură, vor fi recepţionate în luna iunie 2025, după ce va fi reasfaltat şi sensul de mers Brăila-Tulcea. Recepţia lucrărilor se face la doi ani de la inaugurare deoarece constructorul nu a optat pentru recepţia parţială, a afirmat Cristian Pistol.
“Nu vă ascund faptul că drumurile de legătură sunt finalizate. Din păcate, antreprenorul nu a înţeles sau nu a vrut să uziteze de posibilitatea de a recepţiona parţial. Îmi doream să recepţionez, şi eu, şi Ministerul Transporturilor, ne-am fi dorit să recepţionăm drumurile de legătură astfel încât să putem să facilităm accesul mai uşor spre şi dinspre pod. Antreprenorul doreşte o recepţie pe tot ansamblul de lucrări, iar aceasta nu a putut fi posibilă atâta vreme cât au fost identificate neconformităţi şi atâta vreme cât au fost probleme cu precădere la zona de pachet de mixturi bituminoase”, a declarat Cristian Pistol pentru Gândul.ro. Acesta a mai spus că noul pachet de mixturi bituminoase a trecut peste încercările de peste iarnă, pe sensul Tulcea-Brăila.
“În momentul de faţă avem o cale dintre cel două ale podului finalizată cu pachetul nou de mixturi care se pare că dă rezultate. Mă bucur că a trecut o iarnă peste el, nu am întâmpinat dificultăţi, sper să nu fie nici de acum încolo, iar această soluţie care ne-a fost propusă de antreprenor să fie una care să ţină şi în timp. După trecerea perioadei de iarnă vom demara, imediat când condiţiile meteorologice se îmbunăţăţesc, şi la turnarea asfaltului pe cealală cale, de la Brăila spre Tulcea. Odată cu turnarea acestui pachet de mixture bituminoase şi pe calea 1 eu consider că nu mai sunt alte impedimente în notificrea finalizării lucrării şi noi ulterior să procedăm la recepţia în vara acestui an, în iunie preconizez”, a completat Cristian Pistol.
Reamintim că Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat cu mare fast în data de 6 iulie 2023, în prezenţa preşedintelui Klaus Iohannis şi a unei mari mulţimi de politicieni.
De la inaugurare și până în prezent, așa-numitul ”Golden Gate” de România s-a confruntat cu numeroase probleme, atât la structura subacvatică, cât și la calea de rulare la care ba s-a fisurat, ba s-a ondulat asfaltul și să nu uităm de vestitele șuruburi puse de formă și nici de drumurile de legătură care au fost finalizate cu întârziere și cu probleme.
Credit foto: George Nica