Consiliul local Galaţi, reunit în şedinţă ordinară joi, 27 aprilie 2023, a aprobat indicatorii tetehnico-economici pentru obiectivul „Dezvoltarea urbană a municipiului prin modernizarea infrastructurii transportului public cu tramvaiul, modernizarea depoului de tramvaie nr. 1, a bulevardului Siderurgiştilor, tronson 2 şi a străzii Ştefan cel Mare”.
Acest proiect reprezintă una din componentele proiectului „Sprijin la nivelul Regiunii Sud-Est pentru pregătirea de proiecte finanţate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile: mobilitate urbană, regenerare urbană - finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional Asistenţă Tehnică”.
Proiectul face parte din Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană şi din Planul de Mobilitate Urbană ale municipiului Galaţi şi prevede lucrări de reabilitare la halele de reparaţii şi întreţinere ale Depoului de Tramvaie nr. 1, dezvoltarea capacităţii de preluare şi întreţinere a tramvaielor moderne care au lungimi cuprinse între 25-30 metri, construirea unui dispecerat, modernizarea căilor de rulare a tramvaielor, precum şi montarea unor macazuri noi şi înlocuirea firului de contact pentru tramvaie.
În cadrul proiectului vor fi lucrări de modernizare a străzii Siderurgiştilor (tronson 2), între Piaţa Energiei şi intrarea pe Viaduct Sidex, dar şi modernizarea străzii Ştefan cel Mare, între strada Al. Măcelaru c/c bulevardul George Coşbuc, până la Cimitirul Evreiesc. În plus faţă de modernizarea căii de rulare a tramvaielor, s-a luat în calcul şi amenajarea părţii carosabile, a trotuarelor pietonale, a parcărilor, a iluminatului, dar şi reabilitarea reţelelor subterane de apă şi canalizare.
Indicatorii tehnico-economici aprobaţi de consilierii locali relevă o investiţie estimată la 260.182.987 lei, adică peste 52 milioane de euro.
Demn de menţionat este şi faptul că Depoul nr. 1 a fost realizat în perioada 1970-1980 şi a fost construit pentru tramvaie cu lungimea de 15 m, iar în prezent parcul activ este format din tramvaie de 18 m şi 24 m. De la darea în folosinţă şi până în prezent nu a beneficiat de reparaţii sau modernizări, drept pentru care în prezent, atât calea de rulare, cât şi construcţiile se află într-un stadiu avamsat de degradare.