În zona intersecţiei cu strada Filesti, drumul DJ251 (Calea Smârdan) traverseaza râul Catuşa pe un pod cu lungimea de 20 de metri care se află într-o stare avansată de degradare. Podul are două benzi de circulaţie, fără trotuare, şi a fost dimensionat la clasa E de încărcare. Podul a fost construit în perioada 1970-1980, deci are o durata de exploatare de peste 37 de ani, iar suprastructura din beton armat este vizibil afectată. La comanda Primăriei municipiului Galaţi, a fost efectuată o expertizare a podului care a scos la lumină probleme grave. Elementele principale de rezistenţă ale suprastructurii, grinzile din beton armat, sunt degradate, prezentând zone cu beton exfoliat şi aspect friabil, armături fără strat de acoperire, armături ruginite cu reducerea secţiunii.
La elementele de rezistenţă care susţin calea podului, adică placa din beton şi antretoazele ce leaga grinzile tablierului din beton armat sunt de asemenea degradate. La aceste elemente, specialiştii au observat infiltraţii şi eflorescente în special în zona consolelor şi pe antretoaze, În zona rosturilor de dilataţie. La pod lipsesc scările de acces, iar casiurile sunt degradate. În plus, amenajarea taluzului din spatele aripilor pe rampa Galaţi amonte, pe zona placată este complet distrusă. Cauzele pot fi infiltraţiile, compactarea şi panta necorespunzătoare a terasamentului.
"Având în vedere degradările taluzurilor rampelor, se vor lua măsuri imediate şi anume montarea de indicatoare, pe ambele rampe la pod, de îngustare drum pe zona afectată a taluzurilor rampelor şi restricţie de viteză (30km/h)", se arată în expertiza tehnică efectuată de societatea Best Proiect Prest SRL Bucureşti.
În acest context, la iniţiativa primarului municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, în şedinţa Consiliului Local Galaţi ce urmează a se desfăşura la sfârşitul lunii iunie, se va supune spre aprobare un proiect de hotarare privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul "Consolidare şi modernizare pod din beton armat situat în Galati - Calea Smârdan (DJ251), în zona intersecţiei cu strada Fileşti", astfel încât să se poată realiza urgent lucrările de consolidare a acestui pod. Valoarea estimată a acestor lucrări se ridică la 2,3 milioane de lei.
VEZI FOTO în Galeria de imagini de mai jos!