La nivelul Inspectoratului de Politie al Judeţului Galaţi a fost întocmită analiza de risc privind accidentele grave de circulaţie produse pe raza judeţului Galaţi în primele unsprezece luni ale anului 2022, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2021.
Sursa datelor prelucrate pentru întocmirea analizei este aplicaţia EAC actualizată la data de 09.12.2022.
Astfel, în primele 11 luni ale acestui an, la nivelul I.P.J. Galaţi s-au înregistrat 132 de accidente grave, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, 31 de persoane decedate (în scădere cu 31%) şi 109 persoane rănite grav (în creştere cu 16%).
Pe raza judeţului Galaţi (cu excepţia drumurilor naţionale europene - DNE) s-au înregistrat 102 accidente grave (+21%), 21 de persoane decedate (-16%) şi 86 de persoane rănite grav (+34%).
În acelaşi interval de timp, pe DNE-uri s-au produs 30 de accidente grave (-23%), în care s-au înregistrat 10 persoane decedate (-50%) şi 23 de răniţi grav (-23%).
Procentual, judeţul Galaţi înregistrează o creştere de 7%, fiind pe locul 9 la nivel naţional, iar în funcţie de numărul accidentelor grave, judeţul Galaţi se situează pe locul 6, cu 132 de accidente grave.
În privinţa persoanelor decedate, judeţul Galaţi înregistrează o scădere de 31%, fiind pe locul 36 la nivel naţional.
În schimb, din punctul de vedere privind persoanele rănite grav, judeţul Galaţi a înregistrat o creştere de 16%, fiind pe locul 10 la nivel naţional, dar în funcţie de numărul persoanelor rănite grav, judeţul Galaţi este situat pe locul 4, cu 109 persoane rănite grav.
Unde s-au înregistrat cele mai multe accidente
În primele 11 luni ale anului 2022 s-au înregistrat creşteri semnificative la Secţia de poliţie rurală nr.3 Lieşti (+700%, creştere de la 1 în primele 11 luni 2021 la 8 în perioada similară 2022), la Secţia de poliţie rurală nr.1 Galaţi (+200%), la Secţia de poliţie rurală nr.7 Matca (+117%) şi la Poliţia Municipiului Tecuci - urban (+75%).
Cele mai multe accidente rutiere grave s-au înregistrat, în primele 11 luni ale acestui an, de către Poliţia Municipiului Galaţi (61 de accidente drave) din care în municipiul Galaţi - 37 de accidente, Secţia de poliţie rurală nr.1 Galaţi - 6 accidente, Secţia de poliţie rurală nr.2 Smârdan - 10 accidente, Secţia de poliţie rurală nr.3 Lieşti - 8 accidente.
Pe raza Poliţiei Municipiului Tecuci s-au înregistrat 29 de accidente, din care 7 accidente în municipiul Tecuci, Secţia de poliţie rurală nr.6 Tecuci - 9 accidente, Secţia de poliţie rurală nr.7 Matca - 13 accidente. La Poliţia Oraşului Bereşti s-au înregistrat doar 3 accidente, în timp ce Poliţia Oraşului Târgu Bujor a înregistrat 9 accidente.
! Pe DNE-uri s-au înregistrat 30 de accidente grave care s-au produs pe următoarele sectoare de drumuri:
- DN24: DN2 (Tişiţa) - Tecuci - Bârlad - Vaslui - Iaşi - Sculeni - Frontiera C.S.I - 4 accidente;
- DN24D: Tuluceşti - Cuca - Vârlezi; lim. Jud. Vaslui - Zimbru - Vârlezi; Bârlad - Trestiana - Griviţa - lim. Jud. Galaţi - 2 accidente;
- DN25: Tecuci - Hanu Conachi - Şendreni - 15 accidente;
- DN26: Galaţi - Oancea - Găneşti - 8 accidente;
- DN2B: DN2 - Spătaru - Surdila Greci - Ianca - Brăila - Galaţi - Frontiera C.S.I. - 1 accident.
Cauzele principale ale accidentelor şi zonele de risc
În municipiul Galaţi zonele de risc identificate sunt: strada Brăilei în apropierea intersecţiilor cu George Coşbuc, Constructorilor şi Siderurgiştilor; intersecţia dintre Prelungirea Brăilei şi Gh. Asachi; zona Pieţei Centrale - strada Traian între Tecuci şi Eroilor; strada Traian în apropierea intersecţiei cu Vultur; zona limitrofă intersecţiei dintre Brăilei şi Oţelarilor; zona intersecţiei străzilor Tecuci cu Nae Leonard; Bd. Milcov la intersecţia cu str. Ionel Fernic.
! În afara municipiului Galaţi s-au stabilit următoarele zone de risc:
- pe DN25: Braniştea; Independenţa; Tudor Vladimirescu; Lieşti; Umbrăreşti; Barcea;
- pe DN26: Vânători - Sat Costi;
- pe DN24: Munteni;
- Matca - în apropierea intersecţiei dintre DJ251A şi DJ251; Pechea - intersecţia dintre DJ251 cu DJ255; Cuza Vodă.
Cele mai numeroase accidente rutiere produse în mediul rural sunt cele cauzate de abaterile bicicliştilor (18%), neacordarea priorităţii între vehicule (15%) şi traversarea neregulamentară a pietonilor (10%), iar în mediul urban principalele cauze sunt neacordarea priorităţii către pietoni (21%), traversarea neregulamentară a pietonilor (17%) şi abaterile bicicliştilor (15%).
Datele au fost preluate din aplicaţia EAC la data de 09.12.2022.