27 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Licitaţie pentru repunerea în funcţiune a căii ferate cu ecartament lat de la Galaţi
Licitaţie pentru repunerea în funcţiune a căii ferate cu ecartament lat de la Galaţi

CFR - Sucursala Regională Galaţi a lansat în sistemul public de licitaţii o achiziţie a "lucrărilor de reparaţie a liniei 706 J cale largă - Galaţi Larga Ana - Galaţi Bazin - Galaţi Mărfuri - Port Docuri şi a liniei cale normala Galaţi Mărfuri - Port Docuri - Siloz".
Pentru punerea în siguranţă a circulatiei materialului rulant pe aceste linii sunt necesare lucrări de înlocuire a traverselor din lemn necorespunzătoare şi a materialului mărunt de prindere uzat, a tirfoanelor uzate, completarea prismei cu piatră spartă şi îndepărtarea vegetaţiei crescute ce nu mai asigură vizibilitatea şi gabaritul, în vederea aducerii liniei în parametrii necesari pentru viteza de circulaţie de 10 km/h a trenurilor de marfă, se arată în documentaţia achiziţiei publice.
Pe această linie nu au mai circulat trenuri de marfă cu ecartament larg de aproximativ 15-20 de ani, iar anul ultimelor reparaţii a fost 1989. Durata de remediere prevăzută este de 30 de zile, iar valoarea totală estimată se ridică la 1.289.415 lei.
Ecartamentul rusesc are 1.524 milimetri, adică este mai larg decât cel european, care este de 1.435 milimetri. Această linie de cale ferată va conecta portul Galaţi de graniţa cu Ucraina.
Ucraina este unul dintre cei mari producători şi exportatori agricoli din Europa, dar din cauza războiului există mari probleme de livrare, fiind necesară o cale de transport feroviar. Mărfurile care vor ajunge în portul Galaţi pot fi depozitate temporar aici, urmând apoi să fie încărcate şi transportate pe Dunăre.
Cu această ocazie, portul gălăţean va putea înregistra un reviriment semnificativ.

Articole similare: Cale ferată dublă până în Portul Galaţi, pentru ca trenurile de marfă din Ucraina să fie descărcate direct în nave


Articole înrudite