26 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Încep debranşările la energie electrică pentru rău-platnici
Încep debranşările la energie electrică pentru rău-platnici

Societatea de Distribuţie Energie Electrică România anunţă prin intermediul unui comunicat de presă că începând cu data de 08 noiembrie 2021 vor începe să debranşările pentru datornici. Sute de mii de români au datorii la plata energiei electrice şi, pe fondul creşterii accelerate a tarifelor, plata facturilor a devenit pentru mulţi o misiune imposibilă.

„Vă reamintim faptul că, în data de 5 august 2021, a fost emisă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2021 prin care (i) s-a abrogat alin. 1 al art. 72 al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2020,  articol care prevedea: ”Pe perioada stării de alertă, operatorii de apă, canal şi salubritate asigură continuitatea furnizării serviciilor de utilităţi respective, iar în situaţia în care este incident un motiv de debranşare/deconectare, amână efectuarea acestei operaţiuni până la încetarea stării de alertă” şi (ii) s-a instituit un termen de graţie de 90 de zile în care cosumatorul avea posibilitatea să achite debitele restante. Astfel, conform prevederilor mai sus menţionate, începând cu data de 8.11.2021, furnizorii de energie electrică pot solicita deconectarea locurilor de consum în caz de neplată, iar distribuitorii de energie electrică au obligaţia de a da curs solicitării furnizorilor în termen de maxim 5 zile lucrătoare, fiind aplicabile prevederile Contractului de distribuţie, a Legii 123/2012 a energiei electrice şi a Ordinului 235/2019 prin care a fost aprobat Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienţii finali”, informează Distribuţie Energie Electrică România.

Astfel, în conformitate cu prevederile mai sus menţionate, reluarea alimentării la locul de consum se va face în termen de 2 zile lucrătoare după ce furnizorul a primit dovada efectuării plăţii integrale a sumei datorate şi a costurilor aferente serviciilor de întrerupere/reluare a alimentării cu energie electrică.

”Pentru a evita întreruperea alimentării cu energie electrică, Distribuţie Energie Electrică Romania recomandă consumatorilor casnici şi noncasnici să contacteze furnizorii în vederea achitării debitelor restante, evitând astfel disconfortul creat de întreruperea energiei electrice şi de plata taxelor aferente serviciilor de deconectare/reconectare”, se mai arată în comunicatul de presă al companiei.


Articole înrudite