După ce Guvernul a suspendat licitaţiile pentru Centura Mare a Galaţiului şi Drumul Expres Galaţi- Brăila, iată că încă o licitaţie este anulată. Este vorba despre procedura de achiziţie a 40 de tramvaie lansată de Ministerul Dezvoltării şi Administraţiei Publice (MDRAP) în Sistemul de Achiziţii Publice - SICAP, împărţită în trei loturi: 10 tramvaie erau destinate Galaţiului, 10 pentru Brăila şi 20 pentru Ploieşti. Licitaţia a fost demarată încă din luna ianuarie 2019 şi, după multe amânări, contestaţii, suspendări, tot n-a fost finalizată.
Pe data de 10 ianuarie 2020, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, a fost publicat Anunţul de atribuire a contractului - rezultatele procedurii de selecţie, din care aflăm că cele trei loturi ”nu se atribuie” motivat de faptul că ”Nu s-au primit oferte sau cereri de participare sau au fost respinse toate”, în acest caz fiind vorba de a doua parte: ”au fost respinse toate”. Potrivit informaţiilor de pe SICAP, la licitaţie au participat doi competitori: compania turcească Durmazlar Makine SAN. VE TIC A.S. şi Electroputere VFU Paşcani, dar se pare că niciuna dintre companii nu e pe placul Guvernului Orban. Proiectul este cofinanţat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014 - 2020.
Ionuţ Pucheanu: „Pe altarul obţinerii unor funcţii politice la Bucureşti s-a jucat viitorul acestui oraş, viitorul gălăţenilor“
În acest context, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, împreună cu city managerul municipiului, Marius Humelnicu au prezentat situaţia, în cadrul unei conferinţe de presă, arătând că în ultimii ani s-a reuşit demararea acestor trei proiecte majore de infrastructură, la care se adaugă şi proiectul platformei multimodele din portul Galaţi, iar acum ne aflăm în situaţia ca aceste proiecte care ar fi legat Galaţiul de restul ţării să fie blocate. Cei doi au făcut un apel la toate forţele politice locale, să lase deoparte lupta pentru funcţii la Bucureşti şi să se lupte pentru Galaţi, pentru a scoate Galaţiul din izolare. Aşa cum a reamintit Marius Humelnicu, în bugetul ţării pe anului 2020, fonduri alocate pentru Galaţi lipsesc cu desăvârşire.
„Pe altarul obţinerii unor funcţii politice la Bucureşti s-a jucat viitorul acestui oraş, viitorul gălăţenilor. Nu poţi să laşi Galaţiul în afara unor forme de conectare cu restul ţării. Ţipăm de vreo 30 de ani pentru acestea. Reprezentanţii PMP ieşeau cu mic cu mare în stradă că vor autostradă. Nu am văzut acum niciunul să iasă să spună «da, am făcut o greşeală, nu ne-am bătut pentru Galaţi, nu ne-a interesat de Galaţi». Nu am văzut nici PNL-ul, care au de vreo 30 de ani reprezentanţi la Bucureşti care fac săptămânal drumuri la Bucureşti. Dacă lor le place strada cu două benzi - noi îi spunem drum, dar nu e drum. E o stradă cu două benzi până la Bucureşti - dacă le place această stradă, să iasă public să spună «da, domnule, e ceea ce ne-am dorit», că de altfel vedem că secretari de stat au reuşit să impună, ceea ce înseamnă că Galaţiul, ca şi organizaţie (n.r. - PNL) contează. Şi USR-ul dorea acelaşi lucru şi n-am văzut nici unul. (...) Eu nu vreau ca al meu copil să trebuiască să plece de aici în câţiva ani. Îmi doresc să transformăm acest oraş într-un pol de dezvoltare economică. Dar aşa izolaţi, nu se poate”, a declarat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.
Citeşte şi 40 de tramvaie noi pentru Galaţi, Brăila şi Ploieşti