Singurul ofertant înscris la licitaţia pentru achiziţia de tramvaie lansată de Primăria municipiului Galaţi este compania românească Astra Vagoane Călători SA Arad. Dacă în urma evaluării ofertei, municipalitatea va declara Astra Vagoane Călători ca fiind câştigătoarea licitaţiei, atunci prima comandă de livrare pentru tramvaiul românesc Autentic ar putea veni de la Galaţi. Producătorul român de tramvaie poate oferi gălăţenilor atât modelul Imperio, fabricat sub licenţa cumpărată de la Siemens, cât şi modelul de concepţie proprie Autentic.
Potrivit datelor iniţiale ale achiziţiei publice ce se derulează în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP), valorea estimată se ridică la 100,65 milioane de lei şi este finanţată din fonduri UE prin Programul Operational Regional – POR în proporţie de 85%, de la bugetul national – 13 % şi de la bugetul local – 2%. Se doreşte încheierea unui acord cadru pe 24 de luni, timp în care operatorul câştigător al licitaţiei să livreze minimum opt tramvaie şi maximum 18.
Termenul de semnare a contractului de achiziţie pentru luna decembrie a acestui an, însă primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, a dat asigurări că în maxim o lună de zile se va încheia etapa evaluării ofertei, iar dacă aceasta va fi eligibilă, toate etapele vor fi parcurse în ritm alert pentru a se semna contractul cât mai curând.
Producătorul din Arad a fost unicul ofertant şi la licitaţiile pentru achiziţia de tramvaie noi din municipiile Oradea şi Cluj, unde a oferit modelul Imperio, la cea din Galaţi, Astra Vagoane Călători poate oferi însă şi modelul Autentic.
Conform caietului de sarcini publicat pe SICAP, tramvaiele ce urmează a fi achiziţionate de Primăria Galaţi trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: podea 100% coborâtă, sistem de frânare recuperativă, motoare asincrone cu invertoare de tracţiune, viteza maximă posibilă de 70 km/h, limitată electronic la 50 km/h, o lungime maximă de 17,5-20,0 metri, o durată de serviciu de 30 de ani şi o capacitate de minim 100 călători, din care 30 pe scaune. Vagoanele vor fi echipate cu aer condiţionat pentru călători, sisteme de numărare a călătorilor, supraveghere video şi e-ticketing.